|
|
کدخبر: ۱۸۵۵۲۱

پرپشت شدن ابرو یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانوان در حوزه زیبایی است.اگر شما هم به دنبال راهکاری برای پرپشت شدن ابرو هستید با ما همراه باشید.

پرپشت شدن ابرو و مژه ها شاید ناممکن و سخت به نظر برسد اما شما با روش های طبیعی و به کمک روغن ها میتوانید ابروهای پرپشت داشته باشید. اگر شما هم به دنبال روشی برای پرپشت شدن ابرو هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

راهکارهای پرپشت شدن ابرو

راهکارهای پرپشت شدن ابرو

در دهه‌های اخیر، واژه زیبایی ابرو معانی بسیار متفاوتی داشته است. به‌عنوان مثال در دهه‌های۷۰ تا ۸۰ ابروی باریک و بلند زیبا بود، بعد از آن ابروی پهن و کوتاه مد شد و در حال حاضر عبارت زیبایی ابرو، به ابروان پرپشت و بلد نسبت داده می‌شود.

بانوان همواره در جستجوی راهی موثر برای رشد سریع ابرو و پرپشت کردن ابروهای خود هستند؛ به‌طوری که بسیاری از آن‌ها حتی به روش‌هایی مانند کاشت ابرو نیز پناه برده‌اند.

ریزش ابرو ممکن است برای هر فرد با توجه به سابقه خانوادگی او، رژیم غذایی، داروهایی که مصرف می‌کند و همچنین افزایش سن اتفاق بیفتد.پرپشت کردن ابروها می تواند به روش های خانگی یا با استفاده از سرم ها و محلول های کلینیکی به انجام برسد. بسته به این که میزان ریزش ابروهای شما چقدر بوده و چطور به درمان های مختلف جواب دهد، هر یک از این روش ها، می توانند در جای خود مناسب باشند.

حتما برایتان پیش آماده است که آشنایان شما در جواب سوال «برای پرپشت کردن ابرو چی خوبه؟» سیل عظیمی از راهکارهای علمی و غیر علمی را به سوی شما روانه کنند.

اما در این مقاله قصد داریم بهترین و ثابت شده‌ترین راه‌های پرپشت شدن ابرو را به همراه روش‌هایی برای جلوگیری از کم پشت شدن ابروها ارائه دهیم. اگر شما هم ابروهای کم پشتی دارید و دوست دارید حجم آن‌ها بیشتر شود، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

پرپشت شدن ابرو

روغن کرچک برای پرپشت شدن ابرو

 

روغن کرچک یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای پرپشت کردن ابرو است. این روغن از آن‌جایی که غنی از انواع پروتئین‌ها، اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدن‌ها و ویتامین‌ها است، به قوی‌تر شدن فولیکول موهای ابرو کمک می‌کند و ماده بی نظیری برای تقویت ابرو به شمار می‌رود.

برای استفاده از این روغن برای پرپشت شدن ابرو در یک هفته، می‌توانید این روغن را هر روز به ریشه و ساقه ابروهای خود اعمال کنید تا رشد سریع موهای ابرو را تقویت کند و مطمئن شوید هر کدام از موهای ابروی شما روغن کافی را دریافت می‌کند.

به این منظور ابتدا چند قطره از روغن کرچک را با استفاده از نوک انگشت خود روی ابرو قرار دهید و آن را ماساژ دهید. سپس ابروهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه به همین حالت چرب نگه دارید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه، آن را با آرایش پاک کن پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید.

توجه کنید در صورتی که به روغن کرچک حساسیت داشته باشید، ممکن است روغن کرچک خالص باعث بروز خارش، کهیر یا حتی جوش روش پوستتان شود.

بنابراین قبل از استفاده از این روغن برای ابروها، ابتدا مقدار خیلی کمی از آن را روی دستان خود بمالید تا مطمئن شوید پوستتان حساسیتی به آن نشان نخواهد داد. روغن کرچک سیاه برای رشد طبیعی موها، بسیار مفید است.

روغن کرچک - پرپشت شدن ابرو

پرپشت شدن ابرو در یک هفته با روغن جوجوبا

گاهی اوقات فولیکول های مو ،خود برای رشد بیشتر تلاش می کنند، اما برخی از انواع انسداد در منافذ پوست راه آنها را مسدود می کنند این زمانی است که روغن جوجوبا به کمک می رسد برای از بین بردن چنین موانعی، از روغن جوجوبا استفاده کنید.

همراه ماساژ ،چند قطره ای از این روغن را بر روی ابروی خود قرار دهید، آن را به مدت یک شب نگه دارید در نتیجه، ابروهایی ضخیم تر و تیره تری برای همیشه خواهید داشت.

روغن سیاه دانه داروی ضد ریزش مو

سیاه دانه، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی‌ترین طعم دهنده‌ها که قدیمی‌تر‌ها و شاید امروزه نیز در نان‌ها و ترشی‌های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که روغنی از این دانه‌ها تهیه می‌شود که شاید به جرات بتوان گفت: یکی از بهترین روغن‌ها در زمینه پوست و مو است.

سیاه دانه کاربرد‌های فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو، تقویت کننده‌های گیاهی برای مو، ابرو و مژه و همچنین پماد‌های ضد درد مفاصل که به شکل‌های مختلفی مانند:روغن خالص سیاه دانه، پماد، لوسیون، سرمه، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می‌شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

راهکارهای پرپشت شدن ابرو

روغن نارگیل برای پرپشت شدن ابرو

 

سومین روش جادویی پرپشت شدن ابرو، استفاده از روغن نارگیل است. این روغن به عنوان نرم کننده و همچنین مرطوب کننده عمل می‌کند و برای افزایش جریان خون در بدن بهترین گزینه است. خواص بی نظیر روغن نارگیل در زیبایی، سلامتی، لاغری و پخت و پز که نمی دانید! را در این مطلب بخوانید.

 

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل به کمک پروتئین‌های طبیعی موجود در موهای ابرو، از شکننده شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین لوریک اسید موجود در روغن نارگیل، به عنوان یک عامل صد میکروب عمل کرده و از ایجاد عفونت در فولیکول‌های موی ابرو جلوگیری خواهد کرد.

از طرف دیگر، پروتئین‌ها و مواد مغذی موجود در این روغن؛ از جمله ویتامین E باعث رشد سریع و سالم ابرو می‌شوند. شما می‌توانید روغن نارگیل را هر روز روی ابروهای خود بزنید اما با استفاده از این روغن حتی دو الی سه بار در هفته می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیز پرپشت شدن ابرو را مشاهده کنید.

روش پرپشت شدن ابرو با استفاده از روغن نارگیل به این صورت است که یک دستمال پنبه‌ای را کاملا در روغن نارگیل فرو می‌برید و ابروهای خود را با آن ماساژ می‌دهید.

بهتر است قبل از خواب این کار را انجام دهید و اجازه دهید روغن در طول شب روی ابروهای شما بماند. سپس صبح که بیدار شدید، آن را با یک شوینده مخصوص صورت بشویید.

روغن نارگیل - پرپشت شدن ابرو

روغن زیتون برای پرپشت شدن ابرو

 

روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند. می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.

توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابرو کم شده است) انجام دهید.

روغن زیتون هم برای ابروهای شما مناسب است. روغن زیتون غنی از ویتامین E بوده و می تواند رشد موهای ابروی شما را سریعتر و ضخیم تر کند.

روش استفاده : قبل از خواب ابروهای خود را با روغن زیتون گرم به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید یک شب بر روی ابرو بماند و روز بعد با آب گرم بشویید. پس از آن یک مخلوط حاوی 1/2 قاشق چای خوری روغن زیتون و چند قطره عسل تهیه کنید. آن را بر روی ابروها بگذارید و چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید.​

روغن زیتون - پرپشت شدن ابرو

آب پیاز برای پرپشت شدن ابرو

 

چهارمین راهکاری که در بحث چگونگی پرپشت شدن ابرو مطرح می‌شود، استفاده از آب پیاز است. آب پیاز شامل مقادیر زیادی سولفور، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین B و C است که برای رشد موهای ابرو به‌شدت مفید هستند.

این ماده همچنین به رشد سریع‌تر مو و پرپشت‌تر شدن ابرو کمک قابل توجهی می‌کند. سولفور تولید بافت‌های کلاژن را افزایش می‌دهد که برای رشد کامل ابرو مورد نیاز هستند و همچنین فولیکول موها را تقویت می‌کند.

از آن‌جایی که پیاز بوی نامطبوعی دارد و باعث سوزش چشم می‌شود، بهتر است هنگام استفاده از آن آب لیمو را با آب پیاز مخلوط کنید تا تمام بوی بد و سوزش پیاز را از بین ببرد. سعی کنید آب پیاز را هر روز روی ابروهای خود بزنید.

به منظور استفاده از این ماده، یک پیاز را خورد کرده، آن را داخل غذاساز له کنید و آن‌قدر ادامه دهید تا یک مایع سس مانند ایجاد شود.

این سس به دست آمده را بچکانید تا آب پیاز از آن بیرون بیاید. سپس این آب را روی ابروهای خود قرار دهید و پس از گذشت یک ساعت، آن را به یک دستمال پنبه‌ای آغشته به آب لیمو پاک کنید.

زرده تخم مرغ

راهکار خانگی و بدون دردسر بعدی برای پرپشت شدن ابرو ، استفاده از زرده تخم مرغ است است. از آن‌جایی که تارهای موی ابرو از پروتئین کراتین ساخته شده‌اند و تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است، این ماده کمک شایانی به رشد و قوی‌تر شد ساقه موها می‌کند.

زرده تخم مرغ همچنین به عنوانی یکی از غنی‌ترین منابع بیوتین به شمار می‌رود که این ماده به رشد ابرو کمک زیادی می‌کند. اگر شما از زرده تخم مرغ به مدت ۲ بار در هفته استفاده کنید، در مدت زمان کمتری شاهد نتایج مثبت خواهید بود.

برای استفاده از زرده تخم مرغ برای پرپشت‌تر شدن ابروها، ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. آن‌قدر زرده را بزنید تا به حالت خامه‌ای و نرم در بیاید.

سپس مقداری از زرده را با استفاده از نوک انگشت اشاره خود به ابروها بمالید. اجازه دهید زرده ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

دقت داشته باشید که زرده تخم مرغ می‌تواند موجب بسته شدن روزنه‌های پوست و به وجود آمدن جوش شود.

زرده تخم مرغ - پرپشت شدن ابرو

پرپشت شدن ابرو با سیر

سیر در رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که ، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد ،و بعد به موهای ابروی تان بمالید و آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند.

بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده، آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها کامل قرار دهند. پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند.

زمانی که سیر روی ابرو خشک شده با ناخن سیر را از روی ابرو پاک نکنید.

افرادی که به سیر آلرژی دارند و پوست شان ملتهب می شود از این روش استفاده نکنند.

نکته آخر اینکه اجازه ندهید سیر به مدت طولانی روی پوست بماند چون باعث سوختگی می‌شود.

روغن مار برای پرپشت شدن ابرو

 

شاید نام این روغن کمی وحشتناک باشد اما مار همان اندازه که خطرناک و کشنده است به همان اندازه نیز شفابخش است. به عنوان مثال: از سم مار برای ساخت داروهایی برای درمان برخی مشکلات قلبی و عروقی  استفاده می‌شود چون خاصیت رقیق‌کنندگی خون را دارد.سمی‌ترین مارهای ایران در مناطق کویری هستند و بین قوی بودن سم مار و گرم و خشک بودن محیط رابطه مستقیم دارد. یعنی هر چه گرم‌تر باشد سم آن مار قوی‌تر است.
از طرف دیگر روغن مار یکی از گران‌قیمت‌ترین روغن‌های جهان است.که از نظر خاصیت اگر اصل و خالص باشد و اگر از مار تهیه‌شده باشد دارای تأثیر و قدرت شفابخشی بسیار زیاد است. ۹۰ درصد روغن مارهای بازار تقلبی است.اگر موهای شما دچار ریزش شده و یا به مرور زمان کم پشت شد و قصد دارید موهای خود را تقویت کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از روغن مار و یا به صورت ترکیب به همراه روغن‌های رز ماری و مورد است که موجب تقویت موهای شما و پرپشت شدن آنها خواهد شد.
روغن مار - پرپشت شدن ابرو

خواص روغن براهمی برای پرپشت شدن ابرو

 

مهمترین و رایج ترین خاصیت روغن براهمی اصل، تقویت مو است. روغن براهمی برای ابرو نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

  • تقویت ریشه مو
  • جلوگیری از ریزش مو
  • کاهش شوره سر
  • جلوگیری از سفیدی زود راس موی سر
  • جلوگیری از خشکی و شکنندگی مو
  • خوش حالت کردن موهای سر
  • کاهش خارش و سوزش سر

روغن گردو برای پرپشت شدن ابرو

 

روغن گردو باعث تقویت فولیکول های مو شده و رشد موها را افزایش می دهد.

ویتامین ای موجود در روغن گردو برای تقویت ابرو و پرپشت شدن مو مناسب است. مقداری روغن گردو را بر روی ابروهای خود مالیده و به مدت ۲۰ دقیقه ماساژ دهید. خواص روغن گردو برای مژه هم بی نظیر است.

روغن گردو برای پرپشت شدن ابرو

تقویت و پرپشت شدن ابرو با کره شیا

کره شیا، که از یک دانه و غلات می‌آید، قرن هاست که برای تغذیه پوست، ناخن و مو استفاده می‌شود. کره شیا حاوی، ویتامین‌های A. و E. است که هر دو باعث تقویت فولیکول‌های مو و پرپشت شدن ابرو می‌شوند. به سادگی یک تکه پنبه را در یک مقدار بسیار کمی از کره شیا، قرار دهید و به ابروها بزنید. اجازه دهید، تا یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم شستشو دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه، این روند را برای ۱ تا ۳ ماه تکرار کنید.

رشد مجدد پیاز مو با روغن هسته انگور

این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسید‌های چرب غیر اشباع آن تا ۹۰ درصد می‌رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین E. و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین C. است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می‌توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

روغن ماکادمیا برای پرپشت شدن ابرو

 

روغن ماکادمیا یکی از بهترین انواع روغن های گیاهی است که از آجیل یا میوه ماکادمیا به دست می آید و برای کاهش کلسترول خون بالا، جوان سازی پوست صورت و درمان سریع آفتاب سوختگی مفید می باشد.

مقادیر بالای اسید های چرب موجود در روغن ماکادمیا به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو و همچنین درمان ریزش مو می شود.

روغن ماکادمیا برای پرپشت شدن ابرو

روغن پسته برای پرپشت شدن ابرو

 

برای تهیه این روغن گیاهی باید مغز پسته را از پوستش جدا کنید.

سپس پسته ها را با حرارت ملایم در تابه تفت دهید تا مغز پسته ها کمی برشته شوند.

حال مغزپسته را با کمک آسیاب، چندین بار اسیاب کنید تا حسابی له شوند.

در این مرحله باید به آن مقدار خیلی کم آب ریخته و دوباره آن را آسیاب کنید تا حالت خمیری به خود گیرد.

و در نهایت خمیر بدست آمده را داخل پارچه تمیز گذاشته و با فشار آوردن به پارچه ، روغن خالص پسته را بگیرید و در ظرفی بریزید.

دانه شنبلیله

یکی دیگر از روش‌های خانگی که در مبحث چگونگی پرپشت شدن ابرو حرفی برای گفتن دارد، استفاده از دانه شنبلیله است. این دانه‌ها باعث می‌شوند تارهای مو سالم‌تر و براق‌تر به نظر برسند.

دانه شنبلیله همچنین به بازسازی فولیکول‌های مو کمک می‌کند و در نتیجه باعث رشد بیشتر موهای ابرو می‌شود.

لسیتین موجود در این دانه‌ها، درخشندگی را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد و همچنین باعث می‌شود موها رنگ طبیعی خود را حفظ کنند. اگر می‌خواهید سریعا نتایج استفاده از شنبلیله را مشاهده کنید، بهتر است استفاده ۲ بار در هفته از این دانه را به برنامه خود اضافه کنید.

برای استفاده از دانه شنبلیله در پرپشت کردن مو، تعدادی از این دانه‌ها را یک شب کامل در آب قرار دهید تا کاملا خیسانده شوند. سپس دانه‌های نرم را له کنید تا تبدیل به یک خمیر ملایم شود. خمیر ایجاد شده را حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی ابروهای خود قرار دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

دانه شنبلیله - پرپشت شدن ابرو

روغن بادام برای پرپشت شدن ابرو

 

روغن بادام منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که به تغذیه و تقویت رشد مو سر، ابرو و ریش کمک می‌کند. به همین دلیل، باعث می‌شود ابروها پرپشت شده و آنها را ضخیم‌تر کند.

  • روغن را با حرکات دورانی روی ابروهای خود ماساژ دهید.
  • یک شب بر روی ابرو بماند و صبح آن را با آب ولرم بشویید.
  • هر روز این عمل را تکرار کنید.

وازلین

وازلین یک ماده اولیه در تولید بسیاری از مواد آرایشی بهداشتی بوده و قدرت مرطوب کنندگی آن، توان درمان لایه های پوستی آسیب دیده از خشکی و اگزما را دارد. ولی وازلین فقط برای حفاظت از پوست مفید نبوده بلکه یک مرطوب کننده مناسب برای ابرو ها نیز هست به صورتی که مصرف وازلین به افزایش سرعت رشد و تقویت ابرو ها کمک کند. مراحل مصرف وازلین برای پرپشت شدن ابرو ها به این صورت است:

  • ابتدا صورت خود را شسته و مواد آرایشی و آلودگی های را پاک کنید. پس از شستشو با آب گرم یا سرد ، صورت را با یک حوله تمیز خشک نمایید.
  • به دو روش می توان از وازلین بر رشد ابرو استفاده نمود. در روش اول ، با استفاده از یک اسفنج یا ریمل ماسکارا ، مقدار کمی وازلین را بر روی ابرو های بمالید. این عمل را از داخل ابرو به سمت خارج آن انجام دهید. اجازه دهید وازلین به موهای ابرو نفوذ کرده و آن را براق نماید. این کار باعث هیدراته شدن ابروها می شود. ایدآل ترین حالت این است که این کار را قبل از خواب انجام دهید تا وازلین در طول شب بر ابرو ها تاثیر گذارد و صبح روز بعد ، صورت را با آب ولرم بشویید. 

وازلین - پرپشت شدن ابرو

پرپشت شدن ابرو به کمک روغن آووکادو

  • روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است. این روغن را بیشتر به کسانی توصیه می شود که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای شان بیش از اندازه نازک شده است.
  • روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می شود. علاوه بر این ها این روغن می تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی و رشد موها هم کمک می کند.

روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می شود. علاوه بر این ها این روغن می تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی و رشد موها هم کمک می کند.

پرپشت شدن ابرو به کمک روغن رزماری

  • اگر می توانید بوی تند رز ماری را تحمل کنید و یا حتی بویش را دوست دارید. روغن رزماری یک درمان گیاهی فوق العاده موثر است.
  • ابرو را هر شب با روغن روزماری ماساژ دهید و بگذارید جذب پوستتان شودو صبح‌ها بشویید. تاثیر رز ماری را بعد از یک ماه مطمئن باشید خواهید دید. البته ممکن است بعد از مدتی باعث قرمزی و التهاب شود که تا حدی طبیعی است. اما اگر سوزش آن زیاد بود درمان دیگری را جایگزین کنید.
  • در طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش مو مفید است و پوست سر را سالم نگه می‌دارد. همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده نیز هست.

تقویت و پرپشت شدن ابرو با سرمه

این تکنیک در صورتی که سرمه اصل در اختیار داشته باشید، جوابگو خواهد بود. هر شب از قلمو استفاده کرده و مقدار مناسبی سرمه روی ابروهای خود کشیده و بخوابید. پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که ابروهای شما دوباره رشد بهتری داشته و در ضمن رنگدانه های آن تقویت شده و تیرگی و حجم بیشتری را نیز از خود نشان می دهند.

تقویت و پرپشت شدن ابرو با سرمه

تقویت و پرپشت شدن ابرو با بادام سوخته

پوست بادام را برداشته و آن را روی حرارت نگه دارید تا سوخته و دوده ناشی از آن، شکل بگیرد. این دوده یا بخش انتهایی بادام سوخته را روی ابروهای خود بکشید و بگذارید چند ساعت بماند. بادام سوخته برای تقویت ابروها، عالی عمل کرده و اثرگذاری قابل توجهی دارد. به این شکل می توانید حتی بخش هایی که کامل دچار ریزش شده و خبری از تارهای ابرو در آن نواحی نیست را مجدد تحریک کرده و انتظار رویش دوباره داشته باشید.

پرپشت شدن ابرو با تخم مرغ و نخود چرخ کرده

ترکیب نخود چرخ کرده و زرده تخم مرغ، موجب استحکام بخشیدن به تار ابروها شده و از ریزش آن ها به شکلی قابل توجه جلوگیری خواهد کرد. همین طور در صورتی که مقداری مازو به این ترکیب بیفزایید، میزان اثرگذاری آن بارها بالاتر بوده و ضمن جلوگیری از ریزش ابروها، به پرپشتی آن ها نیز منجر خواهد شد.

پرپشت شدن ابرو با فندق سوخته

پوست فندق را جدا کرده و آن را روی شعله آتش بگیرید تا کاملا سوخته و تغییر رنگ داده و سیاه شود. سپس فندق سوخته را کوبیده و پودر آن را به کمک قلمو یا حتی نوک انگشتان خود، روی محل ابروها بکشید. این کار را بارها تکرار کرده و هر بار اجازه دهید چندین ساعت بماند. به طور مثال شما می توانید شب ها از پودر فندق روی ابروهای خود استفاده کرده و صبح روز بعد، آن را شستشو دهید. این کار به شکلی معجزه آسا، به رشد مجدد ابروها و پرپشت شدن آن ها، کمک خواهد کرد.

تقویت و پرپشت شدن ابرو با فندق سوخته

پرپشت شدن ابرو با روغن فندق

امروزه، روغن فندق در بسیاری از عطاری‌ ها در دسترس است.  چند قطره روغن فندق را روی سر انگشتان خود بریزید و ابروها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید.اجازه دهید روغن فندق تا صبح رو ابروهایتان بماند. صبح بعد از بیدار شدن، می‌توانید صورت خود را با شوینده‌ ای ملایم بشویید. تکرار این درمان هر شب و تا زمانی که نتیجه مطلوب بگیرید، توصیه می‌شود.

روغن فندق از مواد طبیعی است که به ضخیم و پرپشت شدن ابروها کمک و به طور محسوسی از ریزش ابرو ها جلوگیری می‌کند.

تقویت و پرپشت شدن ابرو با پماد بتامتازون

شاید عجیب به نظر برسد، اما پماد بتامتازون اثرگذاری عالی در رشد مجدد ابروها دارد. این تکنیک برای آن دسته از افرادی که دچار ریزش موهای ابرو شده و می خواهند ظرف یک هفته دوباره رشد ابروهای خود را مشاهده کنند، پیشنهاد می شود.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا که یکی از موثرترین راهکارهای پرپشت شدن ابرو است، ترکیبی به نام آلوئنین دارد که رشد ابرو را تسریع می‌کند.

ساختار شیمیایی آلوئه‌ورا مشابه کراتین است؛ بنابراین موهای ابرو را با استفاده از مواد مغذی خود ابرو جوان‌سازی می‌کند و خاصیت کشسانی بیشتری به موها می‌دهد که جلوی شکستن آن‌ها را می‌گیرد.

ژل آلوئه‌ورا چسبناک نیست و سریعا جذب می‌شود، بنابراین شما می‌توانید از این ژل چندین بار در روز استفاده کنید.

این ژل همچنین برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مناسب است، زیرا چربی اضافه پوست را از بین می‌برد و روزنه فولیکول‌ها را باز می‌کند. بنابراین به این ترتیب رشد بیشتر ابرو را تقویت خواهد کرد.

این راهکار برای پرپشت کردن ابرو و کاهش میزان آسیب‌پذیری آن‌ها بسیار مفید است. به منظور استفاده از این ژل، پوست روی آلوئه ورا را جدا کنید و ژل را از آن بیرون بیاورید.

مقداری از ژل بردارید و آن‌قدر آن را روی ابروهای خود ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود. سپس باقیمانده ژل را در یخچال نگهداری کنید.

آلوئه‌ورا - پرپشت شدن ابرو

چای سبز برای پرپشت شدن ابرو و مژه

چای سبز سرشار از پلی‌فنول‌های مفید است که در رویش مجدد موهای ریخته شده تأثیر بسیار زیادی دارد. نوشیدن چای سبز یک روش عالی و فوق‌العاده برای پرپشت شدن ابرو و مژه است.

چه کار باید بکنید؟

  • یک قاشق چای‌خوری چای سبز را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید.
  • بگذارید 5 تا 7 دقیقه دم بکشد و آن را صاف کنید.
  • چای گرم را بنوشید
  • می‌توانید 1 تا 2 بار در روز برای پرپشت شدن ابرو در یک هفته چای سبز بنوشید.

پر پشت شدن ابرو با لیمو

با توجه به این‌که که لیمو سرشار از ویتامین B، ویتامین C، فولیک‌اسید و سایر مواد مغذی است، باعث می‌شود سرعت رشد موهای شما بسیار بالا رود.

دقت داشته باشید هنگام استفاده از لیمو روی پوست، طبیعی است که در ابتدا مقداری احساس سوزش کنید. اما اگر سوزش و خارش پوست شما ادامه پیدا کرد، آب لیمو را پاک کرده و یکی دیگر از راهکارهای خانگی را برای پرپشت کردن ابرو امتحان کنید.

برای استفاده از آب لیمو، یک تکه لیمو را روی ابروهای خود بمالید. اجازه دهید آب لیمو برای ۲۰ دقیقه روی ابروهای شما بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

همچنین شما می‌توانید برای مشاهده نتیجه بهتر، یک قطعه لیمو را در یک چهارم پیمانه آب نارگیل قرار دهید. اجازه دهید این ترکیب برای حداقل ۱۵ روز بماند، سپس ماده به دست آمده را هر شب با استفاده از دستمال پنبه‌ای روی ابروهای خود بزنید و آن را صبح روز بعد بشویید.

سعی کنید به مدت ۲ ساعت بعد از گذشت استفاده از این راهکار، در نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید زیرا ممکن است رنگ طبیعی ابروهای شما روشن‌تر شود.

لیمو - پرپشت شدن ابرو

شیر

شیر که به‌طور کلی خواص بسیار زیادی برای سلامت انسان دارد، در انواع مختلفی از محصولات بهداشت مراقبت از پوست استفاده می‌شود و از دو پروتئین بسیار مهم به نام کازئین و وی تشکیل شده است.

این دو پروتئین، رشد طبیعی موهای ابرو را تحریک می‌کنند و باعث پرپشت شدن ابروها می‌شوند. شما می‌توانید با اعمال شیر روی ابروها به‌طور روزانه، نتایج دلخواه خود را دریافت کنید.

برای استفاده از شیر به عنوان یکی از موثرترین انواع روش پرپشت کردن مو، یک دستمال پنبه‌ای را آغشته به شیر کنید. سپس ابروهای خود را به‌آرامی با آن دستمال ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب بشویید.

رشد سریع ابرو در سه روز

مواد لازم جهت رشد سریع ابرو در سه روز :

  1. ژل آلوئه ورا برای رشد سریع ابرو و پر پشت شدن
  2. روغن کرچک طبیعی برای رویش مجدد ابرو
  3. کپسول ویتامین E برای رشد مجدد ابرو

تقویت و پرپشت شدن ابرو

نحوه آماده سازی محلول رویش ابرو در سه روز

  1. یک کاسه تمیز برداشته و یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید.
  2. و سپس ۲ قاشق چای خوری از روغن کرچک را به آن اضافه کنید.
  3. در انتها ۲ کپسول از ویتامین ای را از وسط نصف کرده و محتوای آن را به مخلوط اضافه کنید.
  4. اکنون همه مواد را خیلی خوب با هم مخلوط می‌کنیم.
  5. در اینجا من از ظرف کاملاً تمیز شده ریمل قدیمی‌ام به عنوان ظرف نگه‌دارنده سرم مژه و ابرو استفاده می‌کنم، اما قبل از استفاده مطمئن شوید که بطری آن را به خوبی تمیز کرده باشید. قطعاً دوست ندارید سرمتان به ریمل از قبل مانده در ظرف آغشته شود.
  6. سرم را در ظرف مورد نظر ریخته، اما اگر چنین ظرفی در اختیار ندارید الزامی به آن نیست. می‌توانید موادتان را در هر ظرف تمیز دیگری نگه‌داری کنید و برای استفاده از گوش پاک کن استفاده کنید.
  7. این سرم را میتونید تا یک ماه نگه‌داری و استفاده کنید، اما استفاده به این شکل بسیار راحت‌تر خواهد بود.

نکته استفاده از این سرم رشد ابرو و مژه 

  • آن را می‌توانید بسیار راحت همانند استفاده از ریمل مورد استفاده قرار دهید.
  • این سرم را شب، قبل از خواب بر روی مژه‌های بالا، پائین و ابروهایتان مالیده و تا صبح پاک نکنید. این کار باعث نم‌دار شدن و در عین حال رشد سریع ابروها و مژه‌ها یتان خواهد شد.
  • این سرم به خاطر وجود آلوئه ورا باعث تغذیه ابروها و مژه‌ها شده و رشد آن‌ها را تسریع خواهد کرد.
  • روغن کرچک به‌طور طبیعی حاوی مقادیر زیادی امگا۳،اسیدهای چرب و ویتامین‌ها می‌باشد که می‌تواند مژه ها و ابروها را مرطوب نگه‌داشته و از خشکی آن‌ها جلوگیری کند و کار را برای ریمل و مداد ابرو آسان‌تر نموده و از خشکی و شکنندگی آن‌ها جلوگیری کند. همچنین توانایی نفوذ به منافذ پوست را دارد.
  • ویتامین ای نیز از خرد شکنندگی مژه‌ها جلوگیری کرده رشد ابرو و مژه‌ها را تحریک کرده و موهایشان را ضخیم‌تر و نرم‌تر می‌کند.تقویت و پرپشت شدن ابرو

نکاتی برای محافظت از ابروها

مواد غذایی بیوتین دار را فراموش نکنید

بیوتین که یکی از بهترین کمک کننده‌های پرپشت شدن ابرو است، ماده‌ای است که به رشد سریع ابرو کمک شایانی می‌کند. شما می‌توانید به عنوان درمان طبیعی ریزش موهای ابرو یا حتی موهای سر، از مواد غذایی غنی از بیوتین مانند تخم مرغ، آواکادو، ماهی سالمون و بادام زمینی استفاده کنید.

از سرم ابرو و مژه استفاده کنید

سرم ابرو محصولی است که برای تحریک رشد فولیکول‌های مو ساخته شده است. بعضی از بهترین سرم ها شامل پروتئین‌های پپتید هستند که باعث تسریع رشد مو می‌شوند.

کمتر سراغ لوازم آرایشی بروید

استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی می‌تواند باعث کاهش رشد ابروهای شما شود.

لوسیون‌ها و کرم‌ها را فراموش کنید

یکی از اصلی‌ترین دشمن‌های پرپشت شدن ابرو، استفاده بیش از حد از لوسیون‌ها و کرم‌ها است. لوسیون‌ها و کرم‌ها باعث بسته شدن روزنه فولیکول‌های مو می‌شوند که این امر در نتیجه می‌تواند از تنفس طبیعی مو جلوگیری کند و مو دیگر نتواند به شکل سالم رشد کند و طول زیادی داشته باشد.

ابروها به ماساژ نیاز دارند

شاید این موضوع برایتان خنده‌دار باشد، اما بهتر است بدانید کاملا علمی است. ماساژ درمانی ابروها باعث افزایش جریان خون در نواحی اطراف ابرو شده و در نتیجه باعث رسیدن مواد مغذی بیشتری به این ناحیه می‌شود.

ابروهای خود را شانه بکشید

شانه کشیدن ابرو، یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که باید برای پرپشت کردن ابرو به خاطر بسپارید. شما با این کار، جریان خون، انتقال مواد مغذی و اکسیژن را به ریشه و ساقه مو افزایش داده و در نتیجه باعث افزایش رشد موهای ابرو خواهید شد.

شانه کشیدن ابرو پرپشت شدن ابرو

آب را فراموش نکنید

نوشیدن آب به‌طور کلی برای سلامت بدن مفید است. این کار به دفع تمام سموم بدن از طریق ادرار کمک زیادی می‌کند. شما با نوشیدن روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب می‌توانید سیستم بدنی خود را بهبود بخشید و به رشد موهای ابروی کمک کنید.

ویتامین B و D را در برنامه غذایی خود بگنجانید

این ویتامین‌ها از این نظر که تاثیر زیادی بر ارگان‌های داخلی و ظاهر فیزیکی شما دارند، بسیار حائز اهمیت هستند. سعی کنید مواد غذایی غنی از ویتامین B و D را مصرف کنید تا همچنین به رشد موها کمک زیادی کرده باشید.

مصرف این ویتامین‌ها به پرپشت کردن ابرو و همچنین مستحکم‌تر شدن آن‌ها کمک زیادی می‌کند که باعث می‌شود موهای این قسمت در مقابل اثرات مخرب مواد شیمیایی مانند ریمل و خط چشم مقاومت بیشتری داشته باشند.

تقویت و پرپشت شدن ابرو

پرپشت شدن ابرو با قرص ال دی

قرص ال دی نوعی قرص ضد بارداری است که حاوی هورمون‌های استروژن و پروژسترون است. این قرص‌ها در بسته‌های ۲۱ عددی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند و باید از روز پنجم قاعدگی مصرف شوند.

همان‌طور که گفتیم این قرص حاوی پروژسترون و استروژن است و این هورمون‌ها می‌توانند تا حدی باعث پرپشت کردن ابرو شوند، فولیکول‌های مو را تحریک کنند و گردش خون را در نواحی ابرو و چشم افزایش دهند.

برای تقویت ابروها با قرص ال دی و اچ دی، قرص را با پشت قاشق له کرده و در چند قطره آب حل کنید. سپس از یک قلموی تمیز استفاده کرده و این محلول را روی محل رویش ابروهای خود بکشید. بهتر است بگذارید این محلول چند ساعت روی ابروهای شما باقی بماند. اثرگذاری آن فوق العاده بوده و پس از مدتی نه چندان طولانی، متوجه تغییرات قابل توجهی در رشد ابروهای خود خواهید شد.

البته برخی خانم‌ها این قرص را بیش از حد مصرف می‌کنند و حتی دیده شده است برخی افراد این قرص را به شکل محلول در می‌آورند و آن را به ابروهای خود اعمال می‌کنند که ممکن است گرفتار تاثیرات جدی شوند. بخشی از تبعات منفی این کار عبارت هستند از:

  • سوختن ابرو
  • رشد بیش از اندازه طولی مو
  • بروز جوش در نواحی که محلول قرص اعمال شده است.

استفاده از ماینوکسیدیل برای پرپشت شدن ابرو

ماینوکسیدیل دارویی هورمونی برای پرپشت شدن ابرو در یک هفته تا یک ماه است که بدون نسخه نیز می‌توانید آن را از داروخانه‌های معتبر دریافت کنید. توجه داشته باشید که با اینکه تهیه این محصول نیازی به نسخه ندارد؛ اما لازم است پیش از استفاده آن بر روی ابرو و در جهت رشد مجدد مو، با پزشک متخصص مشورت کرده و دستورالعمل‌های لازم را از ایشان دریافت کنید. همچنین باید بدانید در موارد بسیاری قطع مصرف بلندمدت ماینوکسیدیل موجب افزایش ریزش مو شده است.

تقویت و پرپشت شدن ابرو

طب سوزنی برای پرپشت شدن ابرو و مژه

یکی از روش‌های پزشکی پرپشت شدن ابرو استفاده از طب سوزنی است. طب سوزنی با افزایش گردش خون، تحریک فولیکول‌های رشد و کاهش آلوپسی می‌تواند به پرپشت شدن ابروها کمک کند. البته باید توجه داشته باشید که طب سوزنی ملزم به داشتن مهارت و تجربه بالایی است و برای انجام این کار باید حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید چرا که در صورت خطا در انجام طب سوزنی ممکن است عوارض جبران ناپذیری ایجاد شود.

تغذیه سالم برای پر پشت شدن ابرو

رژیم غذایی سالم نه تنها مواد مغذی را به بدن شما می رساند بلکه می تواند ابروهای شما را نیز زیباتر و پرپشت تر کند.

شما باید غذاهایی مصرف کنید که شامل مواد مغذی زیر باشند:

  • ویتامین A مانند هویج، سیب زمینی شیرین و فلفل
  • ویتامین E، مانند بادام زمینی، اسفناج، بادام و ریحان
  • ویتامین C مانند پرتقال، لیمو، فلفل، پاپایا(عنبه هندی) و کلم بروکلی
  • پروتئین، مانند انواع پنیر، ماست، لوبیا
  • آهن، مانند شیر، سبزیجات سبز و ماهی
  • اسیدهای چرب امگا ۳، مانند روغن زیتون، ماهی قزل آلا، گردو و آووکادو

شما همچنین می توانید از مکمل های مولتی ویتامین هم برای دریافت این ویتامین ها استفاده کنید.

پرپشت شدن ابرو با کورتیکواستروئیدها

از کورتیکواستروئیدها برای جلوگیری از التهابات پوستی، اگزما، درماتیت و کاهش آلوپسی که عوامل تأثیرگذار در ریزش و جلوگیری از پرپشت شدن ابرو و مژه هستند، به‌صورت موضعی یا تزریقی استفاده می‌شود. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این روش تأیید پزشک متخصص لازم است چرا که عوارض جانبی به دنبال دارد.

تقویت و پرپشت شدن ابرو

آیا با تیغ زدن ابروهایم پرپشت می شود؟

تیغ زدن ابرو یکی از روش هایی است که این روزها برخی از خانم ها برای پرپشت کردن ابروهای شان از ان استفاده می کنند.

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که این کار صحیح است یا خیر؟

آیا این حرف که تیغ زدن ابرو باعث پرپشت شدن آن می شود، درست است و توصیه می شود؟

این کار پیشنهاد نمی شود چون تیغ هیچ گونه تاثیری روی پرپشت یا کم پشت شدن ابرو ندارد؛ تنها باعث ضخیم تر شدن تار های ابرو می شود و خواب موهای ابرو های شما را عوض می کند.

این کار در رویش بعدی مو ها تاثیر منفی می گذارد، به مرور زمان رشد مو ها به سمت پایین می شود و مو های زیر پوستی را نیز بیشتر می کند.

در نتیجه تیغ زدن ابرو ها فقط می تواند آنها را ضخیم تر و بدحالت تر کند.

اگر می خواهید در ابرو برداشتن سرعت بیشتری پیدا کنید، می توانید از این روش استفاده کنید ولی تیغ زدن ابرو را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

عوامل موثر در کاهش حجم ابرو و بیماری هایی که باعث ریزش موی ابرو می شوند

تا این‌جای مطلب راهکارهای خانگی و تکنیک‌های موثر را در پرپشت کردن ابرو بررسی کردیم. اما سوال اساس این است که در وهله اول چرا ابروهای ما کم پشت می‌شوند یا آسیب می‌بینند؟

اگر جواب این سوال را بدانیم و کارهایی را که باعث ریزش ابروها می‌شوند انجام ندهیم، ممکن است به‌طور کلی نیازی به راهکارهای ذکر شده پیدا نکنیم. تعدادی از مهم‌ترین عوامل موثر در ریزش ابروها عبارت هستند از:

استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم استفاده از محصولات آرایش ابرو بی کیفیت، باعث ریزش ابروها در کوتاه مدت و دراز مدت خواهد شد. از این روی اهمیت زیادی دارد که در انتخاب لوازم آرایشی خود دقت کافی داشته باشید. سلامت ابروهایتان را فدای زیبایی آنها برای یک مدت کوتاه نکنید. محصولات آرایشی با کیفیت تضمینی برای سلامت پوست، ابرو و مژه شما هستند.

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

کمبود ویتامین هایی چون ویتامین B به کم پشت شدن ابروها دامن زده و در صورتی که دچار فقر شدید ویتامین و مواد معدنی  چون اسیدهای چرب و آمینه باشید، این ریزش تجدید خواهد شد. همین طور کمبود ویتامین D و E در ریزش ابروها موثر خواهد بود.

اختلالات هورمونی

همیشه یکی از عوامل ریزش مو، اختلالات هورمونی بوده است. در این حالت اگر شما به پزشک پوست و مو مراجعه نمایید، نخستین تصمیمی که می گیرد، انجام یک آزمایش و چک آپ کامل در خصوص هورمون ها و وضعیت ویتامین ها و مواد معدنی در بدن شما است. با توجه به آزمایش‌ها پزشک می‌تواند متوجه دلیل ریزش موهای شما شود.

مصرف برخی از داروها

مصرفی برخی از داروها از جمله داروهای مربوط به شیمی درمانی، در دوران مصرف موجب ریزش موها از جمله ابروها شده و پس از اتمام دوره درمان، انتظار داریم که با رویش مجدد ابروها روبرو شویم.

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید، خود را به شکل های مختلفی نمایش می دهد که کم پشتی ابروها تنها یکی از آن ها است. زمانی که فردی دارای کم کاری تیروئید باشد، اضافه وزن بی دلیل و بدون توجیه و همین طور خشکی پوست را به همراه ریزش موهای سر و ابرو، تجربه خواهد کرد. از این روی اگر هر یک از این علائم را دارید، به پزشک مراجعه کنید. حتما با آزمایش تیروئید، وجود مشکلی در عملکرد آن را تشخیص داده و از درمان های موجود برای رفع این مورد کمک بگیرید.

بالا رفتن سن

بالا رفتن سن، یکی از عوامل طبیعی و در عین حال گریزناپذیری است که شما نمی توانید پیشگیری نسبت به آن داشته باشید. اما با توجه به این که از روال طبیعی سن خود باخبر هستید، این فرصت را خواهید داشت که همزمان با بالا رفتن سن، از محصولات و تکنیک های تقویت کننده ابرو استفاده کرده و به مبارزه اثرگذاری با روند ریزش ابروها و کم پشت شدن آن ها داشته باشید.

استرس و اضطراب

افرادی که سطح زیادی از استرس و اضطراب را در زندگی روزمره خود تحمل کرده و دائم در شرایط روحی منفی قرار دارند، معمولا عوارضی چون ریزش موی سر و ابرو را تجربه می کنند. البته کسانی هستند که در زمان استرس و اضطراب خود، اقدام به کندن تارهای ابروهایشان می‌کنند. آنها با انجام این کار به دنبال راه فراری از استرس خود هستند.

بارداری و زایمان و اصلاح مداوم موهای ابرو هم از دلایل کم پشت شدن ابرو هستند.

تقویت و پرپشت شدن ابرو

دلایل پزشکی کم پشت بودن ابرو

شرایط پزشکی که ممکن است باعث نازک شدن ابروهای شما شود عبارت‌اند از:

  • آلوپسی آره‌آتا: این یک بیماری خود ایمنی است که می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های تصادفی ریزش مو شود.
  • آلوپسی فیبروزان پیشانی: می‌تواند باعث ایجاد زخم در پوست سر و طاسی شود.
  • اگزما یا درماتیت آتوپیک: ناشی از یک سیستم ایمنی بیش از حد حساس است و باعث التهاب شدید پوست می‌شود.
  • پسوریازیس: این یک اختلال خود ایمنی است که باعث تکثیر سریع پوست شما می‌شود و همچنین می‌تواند فولیکول‌های مو را مسدود کند.
  • درماتیت تماسی: این بیماری در اثر تماس مستقیم با یک آلرژن یا محرک ایجاد می‌شود.
  • درماتیت سبورئیک: در اثر قارچ یا تولید بیش از حد چربی در پوست ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به شوره سر و متعاقب آن ریزش مو شود.
  • کرم حلقوی: توسط قارچی به نام کچلی ایجاد می‌شود و به‌صورت لکه‌های حلقه‌مانند روی سطح پوست ظاهر می‌شود. موهای ناحیه آسیب‌دیده اغلب می‌ریزند.
  • مشکلات تیروئید مانند پرکاری تیروئید و کم‌کاری تیروئید نیز به طور کلی با ریزش مو مرتبط هستند.
  • بیماری هانسن یا جذام بیماری دیگری است که با زخم و ریزش مو در سراسر بدن مشخص می‌شود.
  • عواملی مانند عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی، سیستم ایمنی بیش فعال یا عدم تعادل هورمونی می‌توانند باعث نازک شدن ابروهای شما شوند.

علت کم پشت بودن ابرو

اگر ریزش موهای ابرو با علائم دیگری مانند طاسی، ضایعات یا زخم در ناحیه آسیب‌دیده همراه باشد، بهتر است فوراً به دنبال مداخله پزشکی باشید تا احتمال وجود هرگونه بیماری زمینه‌ای جدی را رد کنید.

مدت زمان رشد ابرو

معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش می‌آید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریع‌تر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راه‌حل‌های طبیعی شاید مطمئن‌ترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این را‌ه‌حل‌ها مطمئن باشیم که کم شدن موها به‌دلیل بیماری و مشکل خاصی نیست.

 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار