|
|
کدخبر: ۱۸۵۸۹۵

چگونه مثل بلبل انگلیسی حرف بزنیم؟ در این مقاله به نکاتی برای داشتن مکالمه روان اشاره می‌کنیم.

حرف زدن به زبان انگلیسی، قدمی بزرگ در مسیر موفقیت شغلی و تحصیلی است. هر چه بتوانید روان‌تر و سلیس‌تر حرف بزنید، دایره ارتباطی شما نیز گسترده‌تر می‌شود. مکالمه روان به انگلیسی، به چیزی فراتر از آموزش زبان به روش‌های عادی نیاز دارد. با این مقاله همراه باشید تا ببینیم چگونه مثل بلبل انگلیسی حرف بزنیم؟

۱۰ تکنیک که به شما کمک می‌کند مثل بلبل انگلیسی حرف بزنید!

درصد زیادی از زبان‌آموزان به این هدف انگلیسی می‌آموزند که بتوانند حرف بزنند و راحت‌تر با مردم دنیا ارتباط برقرار کنند. هرچه روان‌تر به این زبان حرف بزنید، در عرصه‌های مختلف تحصیلی و کاری موفق‌تر عمل خواهید کرد.  وقتی بتوانید انگلیسی را درست و سلیس صحبت کنید، در بخش مکالمه آیلتس نمره بهتری کسب می‌کنید، در فضای آکادمیک فعالیت بهتری خواهید داشت و در صورتی که در یک فضای انگلیسی‌زبان مشغول به کار شوید،‌ راحت‌تر با اعضای تیم ارتباط برقرار خواهید کرد. اگر در مسیر آموزش مکالمه زبان انگلیسی قدم گذاشته‌اید و می‌خواهید مثل بلبل انگلیسی حرف بزنید، باید چند تکنیک مهم را رعایت کنید:

۱- با لهجه‌های مختلف انگلیسی آشنا شوید

اولین و مهم‌ترین قدم برای مکالمه روان انگلیسی، این است که لهجه‌های مختلف را به خوبی بشناسید و لهجه مناسب خود را انتخاب کنید. تمرکز روی یک لهجه، باعث می‌شود تلفظ‌ها را به صورت یکدست بیاموزید و روان‌تر حرف بزنید. 

۲- از انگلیسی‌زبان‌ها تقلید کنید

برای اینکه بدانیم  چگونه مثل بلبل انگلیسی حرف بزنیم، باید بفهمیم کسانی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است چگونه حرف می‌زنند. تماشای فیلم، گوش دادن به پادکست، دیدن ویدیوهای TED talks یا Youtube در موضوعات مختلف، گوش دادن به اخبار یا شنیدن موسیقی انگلیسی، می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

images_1723894138_66c0897aa4fb2

۳- نحوه اتصال کلمات در جمله را یاد بگیرید

در انگلیسی، فقط یادگیری تلفظ کلمات به تنهایی کافی نیست؛ بلکه باید بدانید واژه‌ها وقتی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند چگونه بیان می‌شوند. به این موضوع در زبان انگلیسی «connected speech» گفته می‌شود.  به عنوان مثال، وقتی یک کلمه با یک حرف تمام شود و کلمه بعدی با همان حرف شروع شود، دو حرف با هم ادغام می‌شوند و کلمات به صورت پشت هم خوانده می‌شوند. مثل « I’d decide later». یا در حالتی دیگر، وقتی یک واژه با یک صامت به پایان برسد و واژه بعدی با مصوت شروع شود، دو واژه به هم وصل می‌شوند و به شکل یک کلمه واحد تلفظ می‌شوند.  یادگیری اینگونه نکات، تنها در صورتی ممکن است که در فضای انگلیسی‌زبان‌ قرار بگیرید. شرکت در کلاس فقط مکالمه زبان انگلیسی سفیر، راه حلی به صرفه و سریع برای آموزش نکات ضروری صحبت به زبان انگلیسی است. 

۴- از انگلیسی محاوره استفاده کنید

هیچکدام از ما شبیه کتاب‌ها فارسی حرف نمی‌زنیم، حتی اگر در فضای کاری یا تحصیلی باشیم! اگر می‌خواهید روان‌تر انگلیسی حرف بزنید،‌ سعی کنید نکات محاوره‌ را یاد بگیرید.  مثلا در انگلیسی، کسی از «want to» استفاده نمی‌کند و به جای آن می‌گویند «Wanna»؛ یا اینکه برای بیان برخی موضوعات، عبارات کوتاه‌تری به کار می‌برند،‌ مثلا به جای «to spend time together» یا همان وقت گذراندن با یکدیگر، از عبارت «Hang out» استفاده می‌کنند.  استفاده از این نوع نکات در مکالمه، شما را مانند یک انگلیسی‌زبان حرفه‌ای جلوه خواهد داد. 

۵- اصطلاحات و ضرب‌المثل‌ها را یاد بگیرید

حتی در همین فارسی خودمان هم کسانی سخنوران بهتری هستند که بیشتر بتوانند از اصطلاحات و مثل‌ها کمک بگیرند. اگر سوال شما هم این است که چگونه مثل بلبل انگلیسی حرف بزنیم، حتما تعدادی از اصطلاحات جالب این زبان را بیاموزید. مثلا:

۱- in the blink of an eye : در یک چشم به هم زدن!

۲- Don't Cry Over Spilled Milk: حسرت چیزهای از دست رفته را نخور!

۳- Catch Someone Red-Handed: مچ کسی را گرفتن!

۴- it’s a piece of cake: ساده، مثل آب خوردن!

۵- Cut to the chase. : لب مطلب را بگو!

۶- دوستان انگلیسی‌زبان پیدا کنید

این روزها شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، دنیا را بسیار کوچک کرده‌اند. شما به راحتی می‌توانید با کمی جست‌وجو، دوستانی پیدا کنید که به زبان انگلیسی حرف می‌زنند. صحبت کردن با افرادی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است، روی لهجه شما هم اثرگذار خواهد بود. بهتر است مکالمه‌ها به شکل صوتی باشند تا روی بیان شما اثر بگذارند. 

۷- دایره واژگان خود را گسترش دهید

شما چند واژه فارسی در ذهن دارید؟ قطعا غیر قابل شمارش است! اگر می‌خواهید روان و سلیس انگلیسی حرف بزنید، باید تعداد زیادی از کلمات این زبان را بیاموزید؛ البته نه به شکل تک به تک! بلکه به صورت جملات و عبارت‌های کاربردی. سعی کنید زمان مشخصی در روز را به یادگیری عبارت‌ها و واژه‌های ضروری اختصاص دهید. بهتر است بر اساس موضوعات مهم مورد نظر خود پیش بروید تا بهتر نتیجه بگیرید. پس از یادگیری هر عبارت نیز مدام آن را به کار ببرید تا خوب در ذهنتان تثبیت شود و سپس سراغ یادگیری نکات جدید بروید.

 ۸- نحوه بیان استرس‌ها را بیاموزید

تکیه تلفظ یا همان استرس در بیان واژه‌های انگلیسی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر دنبال پاسخ این سوال هستید که چگونه مثل بلبل انگلیسی حرف بزنیم، باید یاد بگیرید که تکیه تلفظ هر واژه روی کدام حرف یا حروف است. رعایت نکردن استرس‌ها، در بسیاری از موارد ضربه‌ای به معنی واژه نمی‌زند، اما باعث می‌شود شما چندان حرفه‌ای به نظر نرسید. بنابراین اگر قصد دارید در فضاهای تخصصی و مهم انگلیسی حرف بزنید، به شکل ویژه به این نکته توجه کنید. 

۹- روی تن صدا و زبان بدن خود کار کنید

 در آغاز مسیر  آموزش مکالمه زبان انگلیسی، ممکن است خیلی به این موضوع توجه نکنید، اما به مرور زمان باید جزئیات را هم در نظر بگیرید تا با ظرافت بیشتری بتوانید مکالمه کنید.  یکی از نکات ظریف در مکالمه انگلیسی، تن صداست. زبان فارسی، ذات و خاصیت نرم‌تری نسبت به انگلیسی دارد. اگر به فیلم‌ها دقت کنید، انگلیسی‌ زبان‌ها با صدای بم‌تری حرف می‌زنند. بنابراین برای مکالمه تخصصی، باید روی نحوه بیان، تن صدا و حجم صدای خود کار کنید.  همچنین زبان بدن نیز روی حرف زدن شما اثرگذار است. دقت کنید که انگلیسی‌زبان‌ها هنگام تاکید، شادی، ناراحتی، مخالفت یا واکنش‌های دیگر، چه حالتی به چهره یا بدن خود می‌دهند؟ هر چند این موضوع از فردی به فرد دیگر کمی متفاوت است، اما در کل ملیت‌های مختلف،‌ زبان بدن مشترکی برای برخی واکنش‌ها دارند. 

۱۰- گرامر را جدی بگیرید!

متاسفانه عده زیادی از زبان‌آموزان تصور می‌کنند گرامر و مکالمه دو مقوله جدا از هم هستند، که البته تصور کاملا اشتباهی هم هست. حتی اگر تمام واژه‌های انگلیسی را از بر باشید، بدون گرامر نمی‌توانید جملات و عبارت‌های درستی بسازید. تصور کنید کسی ادعا کند زبان مادری‌اش فارسی است، اما ناگهان در میان جملاتش بگوید:«من امروز باید به بانک می‌روم.» آیا ادعای او را باور خواهید کرد؟ قطعا نه!  حتی یک اشتباه گرامری کوچک هم ممکن است شما را غیرحرفه‌ای جلوه دهد. بنابراین اگر برایتان مهم است که سلیس و روان انگلیسی حرف بزنید، حتما روی یادگیری گرامر هم به اندازه کافی وقت و هزینه صرف کنید. 

سخن پایانی

یادگیری مکالمه زبان انگلیسی،‌ فراز و نشیب‌های فراوانی دارد. شاید در ابتدای مسیر، موضوع خیلی ساده به نظر برسد، اما کم‌کم با نکات ظریفی رو به رو می‌شوید که چشم‌پوشی از هر یک از آن‌ها، می‌تواند به شیوایی سخن شما آسیب بزند. در این مطلب، ۱۰ تکنیک مهم برای اینکه بتوانید راحت و روان انگلیسی حرف بزنید ذکر کردیم. امیدواریم این تکنیک‌ها به شما کمک کند زودتر به مکالمه مسلط شوید و به اهداف کاری و تحصیلی خود برسید. 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار