|
|
کدخبر: ۱۸۵۸۱۸

از بین بردن زردی لیوان هایی که کدر شده و دیگر آن زیبایی اولیه را ندارد را به این روش انجام دهید.

از بین بردن زردی لیوان بعد از استفاده ی طولانی مدت از آن واجب است. ترکیبات طبیعی می توانند زردی و کدری کریستال را از بین ببرند. روش های خانگی از بین بردن زردی لیوان را در امیدنیوز بخوانید.

علت کدر و زرد شدن لیوان شیشه‌ ای

تجمع رنگ نوشیدنی‌های مختلف و همچنین مواد معدنی موجود در آب موجب می‌شود تا پس از مدتی لیوان‌های شیشه‌ای رنگی زرد و کدر به خود بگیرند. در اکثر مواقع رسوب کلسیم و آهک موجود در آب به دیواره‌های لیوان موجب زرد و کدر شدن آن می‌شود.

شستن لیوان - از بین بردن زردی لیوان

هر چقدر سختی آب بیشتر باشد، لیوان‌های شما زودتر زرد و کدر می‌شوند. یکی دیگر از دلایل زرد شدن لیوان ایجاد خراش‌های کوچک روی شیشه است که موجب گیر انداختن مواد معدنی، رنگ نوشیدنی‌ها و همچنین ذرات شوینده می‌شود و ظاهری کدر و زرد به لیوان می‌بخشد.

روش‌های از بین بردن زردی لیوان

۱- رفع کامل زردی لیوان بدون مواد شیمیایی و با استفاده از سرکه و آب

یکی از بهترین روش‌های از بین بردن زردی لیوان استفاده سرکه سفید است. برای این کار شما تنها به مقداری سرکه و یک پارچه میکروفیبر نیاز دارید. سرکه موجب از بین رفتن چربی و براق شدن لیوان می‌شود. برای شروع باید یک ظرف بزرگ را از ۱ قسمت سرکه سفید و ۴ قسمت آب پر کنید. این روش برای برق انداختن ظروف کریستالی بسیار عالی است.

در صورتی که لیوان شما کدر شده می‌توانید از مقدار سرکه بیشتری استفاده کنید. سپس لیوان‌های کدر را در این ترکیب فرو کنید و اجازه دهید برای یک شب تا صبح لیوان‌ها درون ترکیب سرکه و آب بمانند. سرکه رسوبات کلسیم را می‌شکند و به براق شدن لیوان کمک زیادی می‌کند.

درنهایت صبح روز بعد لیوان‌ها را با آب تازه بشویید و سپس با استفاده از یک پارچه میکروفیبر آن‌ها را پاک کنید تا هرگونه زردی و کدری از سطح لیوان پاک شود.

برق انداختن لیوان - از بین بردن زردی لیوان

۲- از بین بردن جرم لیوان با استفاده از سرکه گرم

برای لکه زدایی و درخشان شدن لیوان‌ها می‌توانید به جای ترکیب آب و سرکه از سرکه خالص نیز استفاده کنید. برای این کار باید یک ظرف را با آب داغ پر کنید و سپس سرکه را همراه با ظرف داخل آب داغ قرار دهید تا کمی گرم شود.

بعد از حدود ۱ دقیقه مقداری سرکه را در ظرف بزرگ یا داخل سینک بریزید. سپس لیوان‌ها را برای ۱ ساعت داخل سرکه گرم بگذارید. حال لیوان‌ها را از داخل سرکه خارج کنید و با استفاده از اسکاچ سطح لیوان‌ها را تمیز کنید و با آب داغ بشویید.

بعد از شستن همه لیوان‌ها باید آن‌ها را با یک پارچه میکروفیبر که به خوبی آب را جذب می‌کند، تمیز کنید. توجه داشته باشید که پاک کردن لیوان‌ها با یک پارچه معمولی یا پرزدار موجب کدرتر شدن لیوان می‌شود.

۳- از بین بردن جرم ظروف شیشه‌ای و لیوان با استفاده از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی لیوان‌ها را درجه حرارت بسیار بالایی می‌شوید و همین موضوع موجب می‌شود تا لیوان‌های شما درخشندگی بیشتری پیدا کنند. یکی از ساده‌ترین روش‌های از بین بردن زردی لیوان این است که لیوان‌ها را داخل ماشین ظرفشویی بچینید.

ماشین ظرفشویی را با درجه حرارت مناسب روشن کنید و اجازه دهید تا چرخه شستشو کامل شود. به خاطر داشته باشید که دمای بیش از حد داغ موجب ایجاد خراش روی لیوان می‌شود و ظاهر آن را به مرور به کدرتر می‌کند. بنابراین از دمای آب ولرم و یا گرم برای شستشو استفاده کنید.

بعد از اتمام شستشو بلافاصله درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و اجازه دهید لیوان‌ها خنک شوند. در صورتی که لیوان‌ها کاملاً خشک نشده‌اند، با استفاده از یک پارچه میکروفیبر لیوان‌های را پاک کنید و داخل کمد بچینید.

رفع زردی لیوان - از بین بردن زردی لیوان

۴- رفع کامل زردی لیوان بدون مواد شیمیایی و با استفاده از سرکه و جوش شیرین

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن زردی لیوان استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین است. برای این کار ابتدا باید یک اسکاچ یا برس نرم را به جوش شیرین آغشته کنید. سپس لیوان را کمی خیس کنید و با جوش شیرین تمیز کنید. بعد از اتمام کار سرکه سفید و آب را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و لیوان را برای حدود ۱۲ ساعت داخل این ترکیب قرار دهید.

سپس لیوان‌ها را از ترکیب آب و سرکه خارج نموده و بشویید و خشک کنید.

۵- براق کردن لیوان و استکان با استفاده از پودر لباسشویی

اگر لیوان شما زرد شده و ظاهری کدر و کهنه به خودش گرفته می‌توانید از پودر لباسشویی برای شستن آن استفاده کنید. برای این کار باید در یک ظرف مقداری پودر لباسشویی را با آب ترکیب کنید. سپس لیوان‌ها را برای حدود ۱۲ ساعت داخل این ترکیب قرار دهید.

۶- روزنامه بهترین راه برای از بین بردن زردی لیوان و برق انداختن استکان چای

شاید برایتان جالب باشد اما تمیز کردن لیوان با روزنامه می‌تواند زردی آن را از بین ببرند و ظاهری درخشان به لیوان شما ببخشد. جوهر استفاده شده روی صفحات روزنامه موجب تمیز شدن مواد سخت از روی لیوان می‌شود و از همین رو در درخشندگی لیوان و رفع زردی استکان چای بسیار مؤثر است.

۷- از بین بردن رسوب آب از روی ظروف شیشه‌ای با مایع ظرفشویی مرغوب

حقیقت این است که استفاده مداوم از مایع ظرفشویی نامرغوب می‌تواند به مرور موجب کدر و زرد شدن لیوان‌ها و ظروف شیشه‌ای شود. برای جلوگیری از این مشکل سعی کنید همیشه از مایع ظرفشویی مرغوب و درجه یک استفاده کنید.

برخی از انواع مایع ظرفشویی‌ موجب درخشندگی و جرم زدایی بیشتری می‌شوند و ظاهر تمیزتر و زیباتری به لیوان‌ها می‌بخشند.

شستن لیوان کریستالی - از بین بردن زردی لیوان

۸- برق انداختن استکان چای و قهوه با خمیر جوش شیرین

روی خاصیت لکه بری جوش شیرین برای از بین بردن لکه‌های چای و قهوه از روی لیوان و استکان حساب کنید. برای برق انداختن استکان چای و قهوه با خمیر جوش شیرین مقداری آب روی جوش شیرین بریزید تا خمیر شود. سپس با یک اسفنج نرم و مرطوب محل لکه را تمیز کنید. در مرحله آخر لیوان را به خوبی آبکشی کنید تا ذرات جوش شیرین از روی لیوان پاک شوند.

چند نکته ی تکمیلی در رابطه با از بین بردن زردی لیوان

دقت کنید که هر چه بیش تر لکه ها روی شیشه بمانند، پاک کردنشان سخت تر خواهد شد. پس به محض دیدن لکه ی آب، به فکر راه چاره باشید.

بعد از هر بار شستشو لیوان را فورا خشک کنید.

اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، از براق کننده استفاده کنید.

شستشوی لیوان ها با آب های سبک و مواد شوینده فسفات دار باعث افتادن خش بر روی آنها می شود پس اگر در محلی زندگی می کنید که آب سبک دارد، از شوینده کمتری استفاده کنید.

برای درخشندگی لیوان هاهنگام آبکشی چند قطره سرکه به سینک آب اضافه کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار