|
|
کدخبر: ۱۸۵۱۹۴

فنگ شوی را می‌توان در شئون مختلف زندگی همچون رابطه میان افراد، کسب ثروت و موفقیت، دکوراسیون خانه، جذب عشق و غیر نیز به یاری گرفت و از آن در کسب شادی و آرامش بهره جست.

 امروزه و در این زندگی سراسر گره خورده با مشغله‌های زندگی شهری، اغلب ما به دنبال راهی برای بازگرداندن آرامش و نشاط به زندگی هستیم. همین امر سبب شده است تا امروزه گرایش به راه‌های مختلف و گاه قدیمی برای رفع این مشکلات افزایش بیابد و شاید به همین خاطر است که اقبال به روش های، چون یوگا و مدیتیشن شدت یافته است. یکی از همین رویکرد‌هایی که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته، «فنگ شویی» است. اما این راهکار باستانی چینی یک ویژگی متفاوت با دیگر راه حل‌ها داشت و آن، این بود که فنگ شوی را می‌توان در شئون مختلف زندگی همچون رابطه میان افراد، کسب ثروت و موفقیت، دکوراسیون خانه، جذب عشق و غیر نیز به یاری گرفت و از آن در کسب شادی و آرامش بهره جست. اگر شما هم علاقمند هستید تا بدانید که این فلسفه باستانی چه کاربرد‌هایی دارد و چگونه می‌توانید از آن در زندگی خود بهره بجویید، با این مطلب از امیدنیوز همراه شوید.
 

فنگ شویی چیست ؟

فنگ شویی (به چینی: 風水) که به معنای باد و آب است، یک فلسفه و فن باستانی در چین است و برای پیدا کردن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، باغ و غیره استفاده می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به‌طور کلی انرژی مثبت چی داشته باشد. مهم‌ترین چیزهایی که باید رعایت کرد، پرهیز از بی نظمی و هرگونه انباشتگی، استفاده از رنگ‌های مناسب، خطوط منحنی، در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است. عناصر نقش بسیار مهمی در فنگ‌شویی ایفا می‌کنند. عناصر ۵ گانه چینی عبارتند از: آب. فلز. خاک. آتش. چوب
 

تاریخچه فنگ شویی

ثابت شده است که فنگ شویی قدمتی بیش از 5 هزار سال دارد و خواستگاه آن کشور چین می­باشد، اما مدرک مستند و مشخصی از چگونگی شکل گیری دقیق آن واصولش در درسترس نیست در این بین برخی افراد به این داستان باور دارند که فردی به نام فوهسی در دهکده ای به نام لو در چین زندگی میکرد، که رودخانه ای در این دهکده جاری بود و هر ساله با طغیان خود خسارات زیادی را به مردم و محصولات کشاورزی وارد میکرده است. روزی فوهسی که حل این موضوع و مشکل به دغدغه ذهنی برای او تبدیل شده بود، از بالای کوه مسیر رودخانه را میبیند و با تغییر مسیر آن بر اساس اصول خاصی از طغیانش جلوگیری می­کند. فوهسی با استفاده از همین اصول توانست بسیاری دیگر از مشکلات معیشتی خود و روستاییان را حل کند و پس از گذشت چند سال که به پادشاهی رسید، با الهام از همان اصول، قوانین جدید تری را طراحی کرده و در ساختمان کاخ های شخصی اش به کار می­برد. بر اساس همین داستان برخی افراد، فوهسی را پایگذار فنگ شویی می­دانند اما هنوز سند قطعی بر صحت و سقم این جریان وجود ندارد.
 

اصول فنگ شویی

در فلسفه فنگ شوی، چی Qi یا chi نوعی انرژی است که اگر در حالت مثبت باشد شنگ چی (Sheng chi) یا (دَم کیهانی) یا (انرژی حیاتی) نامیده می‌شود و شانس خوب را به انرژی فیزیکی، روابط عاطفی و رفاه مادی تبدیل می‌کند و جریان داشتن درست و مناسب چی در خانه بسیار مهم است. اما اگر چی راکد بماند و نتواند جریان آزادانه‌ای داشته باشد به انرژی مخربی تبدیل می‌شود که شا چی (Sha Chi) یا همان شا نامیده می‌شود. انباشتگی و بی نظمی (مثلاً اتاق نامرتب و کپه‌های لباس، یا وسایل بی‌مصرف در کیف، یا در راهرو و تراس ساختمان) موجب می‌شوند چی نتواند آزادانه به حرکت درآید و به شا چی تبدیل می‌شود. برای جریان داشتن چی باید از خطوط نوک تیز اجتناب کرد. مثلاً اثاثیه‌ای که لبه گرد دارند بهتر از وسایل نوک تیز است. زیرا چی در خطوط منحنی حرکت می‌کند و شاچی در خطوط تیز و شکسته.
  1. پنج عنصر
    در فلسفه چینی عناصر اربعه نداریم بلکه پنج عنصر (Wu shing یا Wu xing) داریم! این پنج عنصر چوب، آتش، خاک، فلز، آب هستند. عدد ۵ در چین عدد بخت است و عدد ۴ به معنای مرگ است. بر خلاف عناصر اربعه، چینیان معتقد نبودند که جهان از عناصر پنجگانه ساخته می‌شود بلکه معتقدند این عنصر‌ها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند. این عنصار می‌توانند چرخه‌هایی را ایجاد کنند.
     
    چرخه سازنده: این عنصر‌ها نشانگر تغییر هستند و هر یک عنصر بعدی را می‌آفریند یعنی: «آب، چوب را تغذیه می‌کند.» – «چوب، سوخت آتش است.» – «آتش، خاک را (به شکل خاکستر) به وجود می‌آورد.» – «فلز از خاک بدست می‌آید.» – «فلز می‌تواند مانند آب جاری شود.»
     
    چرخه مخرب: اگر این عنصر‌ها نادرست استفاده شوند (یکی در میان استفاده شوند) خطرناک می‌شوند و چرخه مخربی ایجاد می‌کنند. زیرا: آب، آتش را خاموش می‌کند. آتش فلز را ذوب می‌کند. فلز، چوب را می‌برد. چوب، خاک را می‌فرساید. خاک، آب را آلوده می‌کند.
     
    چرخه تحلیل برنده: برعکس چرخه سازنده است، زیرا آتش چوب را تحلیل می‌برد. چوب آب را ضعیف می‌کند. آب فلز را، فلز خاک را، و خاک آتش را تحلیل می‌برد. چرخه تحلیل برنده با چرخه مخرب فرق دارد، زیرا چرخه مخرب «شا چی» تولید می‌کند، ولی چرخه تحلیل برنده انرژی منفی ایجاد نمی‌کند فقط عنصر مورد نظر را کمی ضعیف می‌کند و اگر عنصری بیش از حد وجود داشته باشد می‌توانیم از چرخه تحلیل برنده استفاده کنیم تا بدون ایجاد انرژی مخرب تعادل را در محیط به وجود بیاوریم.
     
     
  2. هشت جهت
    در فنگ‌شویی باستانی بر اساس شرایط جوی و محیطی زمین هر یک از عناصر پنج‌گانه را به یکی از جهات جغرافیایی اختصاص می‌دادند که تا به امروز در کلیه متون فنگ‌شویی به جای خود باقی است. جهت‌های قطب نما نیز در فنگ‌شویی مهم هستند. هر جهت (شمال-جنوب-شرق-غرب-شمال شرقی-شمال غربی-جنوب شرقی-جنوب غربی) با یکی از عناصر پنجگانه در ارتباط است و برهم تأثیر دارند. هنگام دکوراسیون یا حتی هنگام ساختن ساختمان به این جهت‌ها دقت می‌کنند.
     

 

عناصر پنجگانه فنگ شویی

در فرهنگ چینی معتقدند که جهان و کائنات از پنج عنصر (عناصر پنج‌ گانه فنگ شویی) به وجود آمده است؛ این پنج عنصر در همه جا وجود دارند و نقش خیلی مهمی در کیفیت انرژی (چی) دارند. این پنج عنصر شامل: چوب (جنگل)، آتش، خاک (زمین)، فلز و آب هستند. چینی‌ها اعتقاد دارند که این پنج عنصر قابلیت تبدیل شدن به یکدیگر را دارند؛ که باعث به وجود آمدن چرخه‌های تبدیلی می‌شود.
در حالت کلی باید تعادل کاملی بین عناصر پنج‌ گانه فنگ شویی در محیط مورد نظر (خانه، محل کار و…) رعایت شود. غلبه بیش از حد یک عنصر می‌تواند باعث ضعیف شدن عناصر دیگر شده و در زمینه سلامتی و زندگی شخصی باعث بروز مشکلاتی شود. در ادامه عناصر پنج‌ گانه فنگ شویی معرفی می‌شوند:
 
  • عنصر آب
    آب نشان ثروت و فراوانی است. آب جاری، جذب کننده انرژی چی است. انرژی آب در شمال بنا قرار می‌گیرد و رنگ‌های معرف آن آبی و مشکی است. اشیای معرف آب هم دارای فرم موجی و پله پله‌اند. آب عنصر ثروت و دارایی است که بخش شمالی بنا (قسمت کار و حرفه) را شامل می‌شود. از عناصر آب و عناصر فلز می‌توان برای تقویت انرژی بخش آب فضا، استفاده کرد.
    فصل: زمستان   جهت: شمال   رنگ: آبی / سیاه   شکل: موجی   انرژی: پایین رو   اعداد: ۱
     
  • عنصر چوب (جنگل)
    چوب ماهیتی گرم و معتدل دارد و یکی دیگر از عناصر پنج‌ گانه فنگ شویی است. نیروی چوب برون‌گرا است و در همه جهت‌ها پخش می‌شود؛ این نیرو در بخش شرق (خانواده) و جنوب‌شرق (ثروت) بنا حضور دارد. رنگ مربوط به این عنصر، سبز است. گیاهان سبز، اشیا چوبی، پارچه‌ها و کفپوش‌هایی مثل پارکت و اشکال بلند و کشیده و استوانه‌ای شکل، معرف این عنصر هستند. ساختمان‌هایی با این اشکال برای سکونت و فعالیت‌های تجاری بسیار مناسبند.
    برای تقویت این عنصر می‌توان از گیاهان سبز و عناصر با ماهیت آب (مثل آبنما، آکواریوم و…) استفاده کرد. با این وجود، در این بخش، عنصر فلز نباید به صورت عنصر غالب استفاده شود.
    فصل: بهار   جهت: شرق و جنوب‌شرق   رنگ: سبز   شکل: استوانه   انرژی: بیرون رو   اعداد: ۳ و ۴
  • عنصر آتش
    آتش گرم‌ترین عنصر در میان عناصر پنج‌ گانه فنگ شویی است. انرژی آن بالارونده است و در بخش جنوبی خانه (شهرت) قرار دارد. این قسمت در بناهای تجاری اهمیت پیدا می‌کند. رنگ‌های قرمز، صورتی، بنفش و ارغوانی، شکل‌هایی با لبه‌های تیز یا رو به بالا (مثل مثلث و هرم)، ساختمان‌هایی با سقف شیروانی یا هرمی، انواع لامپ، نور، شمع، شومینه، اجاق گاز و… معرف آتش هستند. آتش نسبت به آب (به علت انرژی پایین‌رو آب) حساس است، با این حال با استفاده از مقدار مناسب و توجه به نحوه ارتباط‌شان، می‌توان از هر دو عنصر در کنار هم به صورت مفید استفاده کرد.
    برای تقویت عنصر آتش می‌توان چوب، نور، لامپ، شمع و… را در بخش جنوبی بنا به کار برد. با توجه به این که انواع نور مثل شمع، چراغ و شومینه معرف آتش‌اند، به کار بردن آن‌ها در هر قسمت از بنا به معنی تقویت عنصر آتش است.
    فصل: تابستان   جهت: جنوب   رنگ: قرمز   شکل: مثلث   انرژی: بالا رو   اعداد: ۹
     
  • عنصر خاک (زمین)
زمین یکی دیگر از عناصر پنج‌ گانه فنگ شویی است و مرکز و جوهره فنگ‌ شویی است. انرژی آن در مرکز (سلامت خانه)، جنوب‌غربی (زن، مادر و ازدواج) و شمال‌شرقی (دانش و سواد) بنا قرار دارد و رنگ‌های قهوه‌ای، زرد و بژ و اشکال چهارگوش، مربع و مستطیل معرف آن هستند. نیروی زمین به سمت جلو و عقب حرکت می‌کند.
ظرف و گلدان‌های سفالی، گِـلی، سرامیکی و انواع کریستال‌ها نمادی برای عنصر خاک و تقویت آن محسوب می‌شوند. سنگ نمک، کریستال‌های کوارتز، سنگ‌های بستر رودخانه و سنگ‌های ارتفاعات کوه‌ها برای تقویت عنصر منطقه خاک بسیار مناسبند. تقویت عنصر خاک با کمک عناصر آتش، نیز ممکن است ولی در این مناطق باید از غلبه عنصر چوب خودداری کرد.
فصل: مابین   جهت: جنوب‌غرب، شمال‌شرق و مرکز   رنگ: زرد و قهوه‌ای   شکل: مربع   انرژی: به اطراف   اعداد: ۲ و ۵ و ۸
  • عنصر فلز
    فلز نماد سختی، استقامت و رفتن به درون است. فلز در بین عناصر پنج‌ گانه فنگ شویی از همه سخت‌تر است و انرژی آن در قسمت غرب (خلاقیت و فرزندان) و شمال‌غربی (مرد، نان‌آور خانواده و دوستان همراه و مفید) بنا قرار می‌گیرد. رنگ‌های سفید، نقره‌ای و طلایی؛ شکل‌های گـرد، منحنی و نیم‌دایره؛ اجسام فلزی؛ سیستم‌های صوتی و تصویری، کامپیوتر، دستگاه تلفن، موبایل، فکس، تلویزیون، لپ‌تاپ و… همگی معرف نماد فلز هستند.
    قرار دادن هر یک از اشیای ذکر شده و آویزان کردن بادزنگ‌های فلزی باعث تقویت این عنصر می‌شوند. در این قسمت باید از غلبه عنصر آتش پرهیز شود و می‌توان از عناصر خاک (سفال و کریستال) برای تقویت آن استفاده کرد.
    فصل: پاییز   جهت: غرب و شمال‌غرب   رنگ: نقره‌ای و طلایی   شکل: دایره   انرژی: درون رو   اعداد: ۶ و ۷
     

انرژی چی در فنگ شویی 

انرژی حیاتی یا چی در مکان‌ های ویژه ای از زمین موجود است و یافتن این مکان ‌ها به عنوان یافتن اژدها و محل استراحت آن توصیف شده است. پدیده ‌های گوناگون طبیعی نمادی از اشکال حیوانات و انرژی‌های آن‌ ها بوده ‌اند، مثل اژدهای سبز، ببر سفید و … در حال حاضر یک مشاور فنگ شویی وقتی که با دقت به محیط اطراف شما می نگرد تا کیفیت انرژی آن و اثرش بر سلامت و رفاه شما را بفهمد، از همین دانش بهره می گیرد.
این همان جایی است که عقیده قوی درباره فنگ شویی خارجی از آن گرفته شده است. شاید شما از مشاوران فنگ شویی شنیده باشید که می ‌گویند چنانچه محیط اطراف فنگ شویی بدی داشته باشد، بهبود فنگ شویی فضای داخلی هم تاثیر اندکی دارد، لذا ابتدا انرژی خارجی باید مورد توجه قرار گیرد، به خاطر این که تاثیر زیادی در کیفیت انرژی منزل شما دارد. البته این را هم باید در نظر داشت که در محیط شهری مدرن ما، اوضاع اندکی متفاوت است، پس بزرگراه‌ های شلوغ، انرژی رودخانه‌ های خروشان را به خود گرفته و ساختمان‌ های بلند، قادرند مانند کوه عمل کنند.
انرژی چی، دو قطب «یین» نیروی زنانه و منفی و منفعل و «یانگ» نیروی مردانه، مثبت و فعال دارد. این به معنی خوب یا بد بودن یین و یانگ نیست، بلکه مثل شب و روز، بخشی از یک چرخه بزرگ است یعنی مخالف‌هایی که مکمل هم هستند.
زمانی که ما از خودمان یا چیزی راضی هستیم، یین و یانگ در عالی‌ترین وضعیت تعادلی خود قرار گرفته‌اند و این هدف اصلی فنگ‌ شویی برای برقراری دایمی و همیشگی این تعادل و در نهایت به وجود آمدن آرامش و هارمونی است.
جریان داشتن چی در محیط خانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا اگر این نیروی حیات بخش نتواند در خانه جریان داشته باشد و راکد بماند، کم کم به انرژی مخرب یعنی شاچی تبدیل شده و موجب افسردگی، بیماری، بدشانسی، نا امیدی، خشم، اضطراب، نقصان ثروت و… خواهد شد.
انرژی چی را می‌توان به دو دسته چی مناسب (شنگ چی) و چی نامناسب (شاچی یا شارچی) تقسیم کرد. انواع چی نامناسب عبارت است:
  • چی مضر یا چی منفی (مثل: عدم تعادل بین عناصر پنج‌گانه، سمبل‌های مضر و مخرب، تشعشعات و امواج، آلودگی، امواج مضر رادیو و موبایل، آلودگی صوتی و صنعتی و…)؛
  • چی راکد (مثل: انباشتگی، محیط متروک، فضای تاریک)؛
  • چی پرسرعت (مثل: اتوبان‌ها، راهروهای دراز).

کاربردهای فنگ شویی

ما با استفاده فاده از فنگ شویی می‌توانیم یاد بگیریم که چگونه قرار گرفتن اشیاء در فضا‌های متفاوت می‌تواند در بخش‌های مختلف زندگی از جمله عشق و روابط، شغل و رفاه تأثیر بگذارد. شما با استفاده از اصول فنگ شویی می‌توانید تأثیر آن را در موارد ذیل به خوبی مشاهده کنید؛
  1. ذهن:
     همه ما می‌دانیم که ذهن وسیله‌ای برای ارتباط با خود درونی ماست. این ذهن است که افکار ما را می‌سازد و این افکار است که با ارتعاش هایش به جهان هستی منجر به ایجاد اتفاقات و احساسات در پیرامون ما خواهند شد. ذهنی که بهم ریخته و متشنج است دنیایی را می‌سازد که ما طالب آن نیستیم و ذهنی که در آن سکوت و سکون و آرامش موج می‌زند دنیای خلاق و سرشار از برکت را به همراه خواهد داشت. فنگ شویی ذهن شامل یک سری اصولی است که هدف آن ممانعت از انرژی‌های منفی و تقویت و محافظت از انرژی‌های مثبت می‌باشد. فنگ شویی کمک می‌کند تا فقط موقعیت‌های مثبت ذهنی و شانس خوب در محیط خلق شود. فنگ شویی یک هنر شهودی است که حس هارمونی در آن بسیار مهم است، بنابراین شما با چند اصلاح کوچک در اشیاء فضای اطراف، می‌توانید انرژی‌ها را با خود هماهنگ کنید و ذهن خود را متعالی کنید.

     
  2. ثروت:
    فنگ شویی ثروت یکی از محبوب‌ترین کاربرد‌های علم فنگ شویی است. تمرکز روی جذب ثروت مادی در واقع یکی از دلایلی است که فنگ شوی در غرب این روز‌ها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، و ما در مورد بسیاری از کسب و کار‌های بسیار بزرگ می‌شنویم که با استفاده از فنگ شویی به کسب سود بیشتر و امنیت مالی قوی‌تر دست یافته اند. اگر در تلاش برای به دست آوردن ثروت نباشید، فنگ شویی به شما ثروت نمی‌بخشد. فنگ شویی به شما کمک می‌کند تا به دنبال ثروت و موفقیت خود باشید و برای آن تلاش کنید. همچنین فنگ شویی به شما کمک می‌کند تا از روش‌های مختلفی برای ایجاد محیطی در خانه و دفتر استفاده کنید که شما را تقویت کرده و انرژی‌های فنگ شویی برای رونق و ثروت را به خود جلب می‌کند. 

     
  3. دکوراسیون:
    فنگ شویی چیدمان، برای داشتن دکوراسیون مناسب و چیدمان درست اشیاء در ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های تجاری و باغ‌ها و فضا‌های اینچنینی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. فنگ شویی باعث می‌شود تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی و موفقیت، هماهنگی و به‌طورکلی انرژی مثبت داشته باشد. در این زمینه استفاده از رنگ‌ها و اثرات آن‌ها بر محیط و همچنین اثرات اشیاء تزئینی همچون آینه ها، ساعت و تابلو‌ها بر فضا مورد توجه قرار می‌گیرد.

     
  4. عشق و ازدواج:
    همانطور که قبلا نیز بیان شد دانش فنگ شویی در مورد ایجاد انرژی مثبت و تعدیل انرژی منفی صحبت می‌کند. هنگامی که دو نفر با یکدیگر ازدواج می‌کنند، انرژی‌های آن‌ها نیز همسو می‌شوند. این انرژی‌ها باید مثبت باشند تا هر دو عضو بتوانند زندگی خود را با شیوه‌ای مناسب بهبود و ادامه دهند. اگر انرژی غالب در یک فرد وجود داشته باشد، به طور چشمگیری بر دیگری تأثیر می‌گذارد و وضعیت هر دوی آن‌ها را به هم می‌زند. با استفاده اصول فنگ شویی، انرژی مثبت هر دو نفر متناسب با هم ارتقاء می‌یابد و زندگی طولانی همراه با عشق و همدلی و همبستگی پایدار برای آن‌ها رقم می‌خورد.

     
  5. فیزیولوژی:
    علاوه بر ذهن، فنگ شویی می‌تواند بر فیزیولوژی بدن هم تأثیرات مثبتی داشته باشد. زمانی که انرژی در بدن به‌صورت راحت در حرکت نباشد و مانع داشته باشد باعث بیماری و چاقی و یا حتی لاغری بیش از حد می‌شود. در حقیقت مانند گرفتگی عروق خونی، گیرافتادن انرژی در نقطه‌ای از بدن، تا زمانی که انرژی به‌راحتی مانند یک رود در بدن جاری نشود باعث بروز مشکلات در بدن خواهد شد. زمانی که شما اصول فنگ شویی را رعایت کنید سیستم بدن شما به‌صورت اتوماتیک نسبت به قد و وزن و جذب خوراکی‌هایی که می‌خورید با شما هماهنگ شده و اجازه نمی‌دهد پرخوری کنید و مواد غذایی بیش از حدی را وارد بدن نمایید. 

 

فنگ شویی جذب عشق

با فنگ شویی می‌توانید بر عشق و ازدواج خود تاثیر مثبت بگذارید. در واقع، با کمی تغییر دکوراسیون و چیدمان منزل می‌توانید عشق را به خود جذب کنید. فنگ شویی عشق و ازدواج می‌تواند امواج مثبتی را در سرتاسر خانه شما جاری کرده و روابط عاطفی شما را تحکیم نماید. در ادامه روش هایی را برای پیاده سازی فنگ شویی عشق و ازدواج به شما می گوییم.
قطعا برای خیلی از شما راحت نیست با کسی آشنا شوید، عاشق او شوید و در نهایت ازدواج کنید. یک ازدواج هماهنگ و شاد که همراه با خوشبختی باشد، رویای هر کسی برای زندگی مشترک است. ازدواج نیاز به تلاش مشترک شما و معشوقتان دارد تا عشق را به جریان بیندازید و حفظ کنید. علاوه بر این، فنگ شویی بر عشق و ازدواج تاثیر می‌گذارد و شما می‌توانید برخی از عناصر و آیتم‌های فنگ شویی را در مسیر بهبود عشق و جذابیت تغییر دهید، برای ازدواج خود تصمیم بگیرید، پایه‌های ازدواج را مستحکم کنید و یک ازدواج خوب و رضایت بخش برای خودتان خلق کنید.
 
  • فنگ شویی اتاق خواب برای جذب عشق
    1. تخت خواب را در مقابل دیوار قرار ندهید زیرا انرژی روابط جدید را مسدود می‌کنید. بهتر است تختخواب خود را به‌گونه‌ای قرار دهید که فضای مساوی در هر دو طرف وجود داشته باشد و با ارسال یک سیگنال دعوت‌کننده، جریان متعادل چی ایجاد کنید.
    2. بالش‌های اضافی یا اسباب‌بازی‌ها را از رختخواب خود جدا کنید. زیرا رختخواب فضای خالی برای ورود شخص جدید را ندارد و انرژی را مسدود کرده‌اید.
    3. باید اطمینان حاصل کنید که در کمد و تختخواب خود، فضای خاص و خالی و تمیز ایجاد کنید. بنابراین به کمک فنگ شویی جذب همسر شما آماده هستید تا از همسر دیگر در زندگی خود استقبال کنید.
    4. اگر هنوز هم ‌تخت خواب تک نفره استفاده می کنید، باید یک‌تخت بزرگ‌تر را در نظر بگیرید.
    برای مجرد ها توصیه می‌شود یک میز کنار تختخواب یا شب خواب در هر دو طرف تختخواب خود قرار دهید که همبستگی را در روابط و فضای همدلی ایجاد کند.
     
  • رنگ در فنگ شویی عشق
    5. در فنگ شویی جذب همسر و معشوق توصیه می شود از رنگ‌های قرمز در تختخواب خود استفاده کنید قرمز معنای جشن و عشق را دارد به همین دلیل در عروسی‌ها بیشتر از رنگ قرمز استفاده می شود.
    ملحفه، بالش و لحاف و یا روتختی خود را به رنگ‌های شاداب تبدیل کنید، شما را به جنس مخالف نزدیک‌تر می‌کنند و انرژی فرد مناسب را برای شما به ارمغان می‌آورند. می‌توانید از نخ‌های قرمز رنگ بلند نیز در زیر بالشت خود استفاده کنید. موضوعات قرمز را زیر بالش قرار دهید اگر نخ‌های قرمز رنگی را که همان طول و یا بلندتر از بالش است، در زیر آن قرار دهید، می‌توانید ازلحاظ عاشقانه فرصت‌های بیشتری به دست آورید.

 

فنگ شویی آشپزخانه

فنگ شویی آشپزخانه می‌تواند به سلامت روح و روان شما کمک بسزایی کند. اگر با اصول فنگ شویی آشنا باشید، می‌دانید که براساس این باور، چیدمان هر بخش از خانه دارای انرژی است و بر سلامت و رفاه شما تأثیر چشمگیری می‌گذارد. فنگ شویی خانه یکی از محبوب‌ترین اقتباس‌های فرهنگ چینی بوده که در آن، آشپزخانه نماد ثروت و شکوفایی است.
اگر بخواهیم از نظر مفهومی به فنگ شویی آشپزخانه نگاه کنیم، نوعی منظومۀ متافیزیکی و شبه‌فلسفی است که هدفش ایجاد یک هارمونی دقیق و موزون بین افراد و محیط اطراف است. 
 
  • کابینت‌ها در فنگ شویی آشپزخانه
    پیشخوان آشپزخانه و روی کابینت‌ها باید همیشه مرتب و تمیز باشد. ابزارها و لوازمی که روی کابینت‌ها قرار می‌دهید، در صورتی که کاربردی ندارند یا به ندرت از آنها استفاده می‌شوند، نیازی نیست فضا را اشغال کنند و سبب شلوغی یا گرفتن انرژی مثبت شوند. بهتر است آنها را برداشته و در داخل کابینت با چیدمانی مناسب و مرتب قرار دهید. نکات زیر را برای مرتب شدن بیشتر به کار ببرید:
    - نظم دهی مناسبی را در کابینت‌ها ایجاد کنید با قرار دادن هر گروه از وسایل کنار یکدیگر؛ برای مثال ادویه‌ها یک قسمت باشند.
    - قرینه را برای چیدمان داخل کابینت و انرژی بیشتر در نظر بگیرید.
    - هر وسیله نباید به صورت کاملا چسبیده به وسایل دیگر قرار گرفته باشد، لازم است فاصله مناسبی بین وسایل و ابزارهای داخل کابینت در نظر گرفته شود
    - اصل ترتیب را داخل کابینت‌ها نادیده نگیرید و از ابزارهای مناسب برای ترتیب آنها استفاده کنید.
     
  • درنظرگرفتن رنگ‌ها در فنگ شویی آشپزخانه
    رنگ‌ها در بحث فنگ شویی در دکوراسیون داخلی از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند. اهمیت رنگ، حتی از چیدمان و آرایش لوازم خانگی هم بالاتر است. برای آشپزخانه‌های کوچک یا آشپزخانه‌هایی که توسط میلیون‌ها وسیله محصور شده‌اند، رنگ‌های روشن به دل‌بازشدن آن‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند. شما می‌توانید برای فنگ شویی آشپزخانه از رنگ‌های سفید، سبز، زرد، آبی آسمانی، خاکستری ملایم و خاکی استفاده کنید.
    نیازی نیست از تمام این رنگ‌ها بهره ببرید، فقط کافی ا‌ست یک رنگ یا ترکیبی از دو رنگ را برای طراحی آشپزخانۀ خود در نظر بگیرید.​​​​
     
     

     

     
     
     
     
     
     
     
     
     

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار