|
|
کدخبر: ۱۸۵۷۲۰

طرز تهیه سوپ شیر مجلسی و خوشمزه به همراه فوت و فن های آن را یادتان داده ایم.

طرز تهیه سوپ شیر مجلسی که یکی از پر طرفدارترین پیش غذاهاست را یادتان داده ایم. این دستور تهیه ویژه امیدنیوز رو آماده کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه سوپ شیر

طرز تهیه سوپ شیر مجلسی

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر ۲ لیوان
گوشت مرغ ۳۰۰ گرم
جو پرک ½ لیوان
پیاز ۱ عدد
هویج ۲ عدد
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
کره ۲ قاشق غذاخوری
خامه ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ۱ دسته کوچک
قارچ ۸ عدد متوسط
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سوپ شیر رستورانی

مرحله اول

برای تهیه سوپ شیر خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

طرز تهیه سوپ جو را در شادمگ بخوانید.

طرز تهیه سوپ شیر خانگی

مرحله دوم

در این مرحله گوشت مرغ را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس ۲ لیوان آب به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه می افزاییم. در ادامه کمی صبر می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله سوم

حالا کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و درو می ریزیم، سپس حرارت را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ نیمپز شود. پس از اینکه مرغ نیمپز شد، هویج را به صورت نگینی خرد کرده و اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا باید صبر کنیم تا هویج کمی نرم شود، سپس جو پرک را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی مواد را مخلوط می کنیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم تا جو لعاب بیندازد. حالا باید صبر کنیم تا مرغ به طور کامل بپزد.

مرحله پنجم

پس از اینکه مرغ به طور کامل پخت، آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت ریش ریش خرد می کنیم، سپس مجددا به قابلمه می افزاییم. در همین حین قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

سوپ شیر - طرز تهیه سوپ شیر

مرحله ششم

در این مرحله کره را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به طور کامل ذوب شود، سپس قارچ ها را به همراه آب لیمو ترش به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا آبشان کشیده شده و کاملا سرخ شوند.

مرحله هفتم

پس از اینکه قارچ ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه آرد را در تابه ای که قارچ ها را تفت دادیم، با کمی کره تفت می دهیم تا خامی اش گرفته شود، سپس شیر گرم را کم کم اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

 
 

ابتدا کمی شیر اضافه کرده و با آرد ترکیب می کنیم تا آرد گلوله نشود، سپس باقیمانده شیر را اضافه کرده و به خوبی با آرد مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه مواد را با هم به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا کمی غلیظ شوند.

مرحله نهم

پس از اینکه مواد کمی غلیظ شدند، خامه را اضافه کرده و با شیر به خوبی مخلوط می کنیم، سپس به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. در ادامه طعم سوپ را می چشیم و به مقدار دلخواه نمک و ادویه اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا باید اجازه دهیم سوپ روی حرارت بماند تا به غلظت مورد نظرمان برسد. توجه داشته باشید که این سوپ در زمان سرو کمی سفت تر می شود، پس نباید بگذاریم خیلی غلیظ شود. در نهایت سوپ را در ظرف می کشیم و با جعفری تزیین می کنیم.

سوپ شیر با جو - طرز تهیه سوپ شیر

بریدن شیر در سوپ

شاید بعضی از دوستان در حین پخت سوپ شیر بعد از اضافه کردن شیر به سوپ با این مشکل روبرو شوند که به اصطلاح عامیانه شیر ببرد و ظاهر سوپ را خراب کند. مشکل بریدن سوپ شیر به دو دلیل عمده به جود می آید.

دلیل اول این است که به هیچ وجه نباید شیر را به صورت سرد به سوپ اضافه کنید ، بهتر است شیر به صورت ولرم به سوپ اضافه شود تا از بروز این مشکل جلوگیری شود. دلیل دوم استفاده از آبلیمو در زمان پخت سوپ است.

در زمان پخت سوپ نباید به این سوپ آبلیمو اضافه کنید چون ممکن است باعث بریدن شیر شود. اگر تمایل دارید این سوپ را با آبلیمو سرو کنید پس از اینکه سوپ به طور کامل پخت و آنرا در ظرف مورد نظرتان کشیدید در کنار آن آبلیمو هم قرار دهید.

سفت شدن سوپ شیر

ممکن است سوپ شما بیش از حد روی حرارت مانده باشد و بیش از حد غلیظ و سفت شده باشد. برای رفع این مشکل مقداری شیر ( بستگی به مقدار سوپ دارد ) را داخل شیرداغ کن بجوشانید سپس به سوپ اضافه کنید.

پس از اضافه کردن شیر ، با ملاقه یا قاشق سوپ را خوب هم بزنید تا یکدست شود. در مرحله بعدی طعم سوپ را بچشید زیرا با اضافه کردن شیر ممکن است سوپ کم نمک شود. در صورت نیاز نمک و ادویه اضافه کنید.

سوپ جو - طرز تهیه سوپ شیر

فوت و فن های تهیه سوپ شیر

  1. بهتر است برای تهیه سوپ شیر فلفل سفید تهیه کنید تا سوپ شما خوش رنگ باقی بماند.
  2. می توانید مرغ را حذف کنید و فقط از عصاره مرغ استفاده کنید.
  3. نیازی نیست آب قارچ ها کشیده شود در حد تفت دادن کافی می باشد.
  4. برای غلظت و لعاب بیشتر می توانید یک سیب زمینی رنده شده را اضافه کنید و یا ۲ ق غذا آرد را در آب یا شیر حل کنید و اضافه کنید.
  5. در قابلمه باید در طول پخت نیمه باز باشد.
  6. برای نبریدن شیر در هنگام پخت بهتر است شیر در دمای محیط باشد سپس استفاده شود و نباید مستقیم از یخچال بریزید.
  7. زمان افزودن خامه بسیار مهم است نباید سوپ در حال جوشیدن باشد.
  8. بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید.

نکات تکمیلی در مورد سوپ شیر

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 30دقیقه میباشد .

سوپ شیر را می توانید در وعده نهار - میان وعده - سرو کنید .

همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار - میل کرد .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار