|
|
کدخبر: ۱۸۵۶۸۳

پاک کردن لکه انار از روی انواع سطوح با کمک چند ترفند ساده ی خانگی را یادتان داده ایم.

پاک کردن لکه انار از روی لباس، فرش و مبل را یادتان داده ایم. تمیز کردن لکه انار دیگر یک چالش نخواهد بود زیرا با روش هایی که امیدنیوز در اختیارتان قرار می دهد به سادگی لکه انار پاک می شود.

روش پاک کردن لکه انار

پاک کردن لکه انار از روی فرش

پاکسازی لکه انار با صابون و مایع ظرفشویی

همانطور که قبلا گفتیم، برای پاک‌کردن لکه‌های انار هرچه زودتر اقدام کنید، لباس راحت‌تر و با کیفیت بیشتری تمیز می‌شود. اگر بلافاصله پس از لکه شدن لباس با انار، آن را با آب سرد بشویید، معمولا لکه پاک می‌شود. در غیر این صورت، مقداری مایع ظرفشویی یا صابون را بر روی لکه بریزید و به صورت نوسانی آن را بسابید. سپس به مدت ۳۰ دقیقه لباس را درون آب سرد و مایع شوینده‌ای که استفاده کردید، قرار دهید و بعد از آن، لباس را با آب سرد آبکشی نمایید یا به سادگی در ماشین لباسشویی قرار دهید و به مدت نیم ساعت بشویید. از این روش برای پاک کردن لکه چای هم می توانید استفاده کنید.

پاکسازی لکه انار با جوش‌شیرین

ابتدا یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را داخل آب‌جوش بریزید و در آن حل کنید. محلول را داخل ظرف مناسبی بریزید و لباس را داخل آن قرار دهید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا لکه‌های انار کاملا برطرف شود، سپس لباس را با آب سرد آبکشی کنید و اجازه دهید خشک شود. در نظر داشته باشید جوش‌شیرین یک ماده پاک کننده قوی می‌باشد و ممکن است به بافت لباس آسیب زند. اگر لباس شما حساس است، از سایر روش‌هایی که معرفی کردیم استفاده نمایید.

پاک کردن لکه انار از روی لباس

پاک کردن لکه انار از روی لباس با الکل

بعد از آب زدن لباسی که با آب انار کثیف شده، کمی الکل را با آب سرد مخلوط کنید و لباس را داخل این ترکیب قرار دهید. بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه لباس را خارج کرده و بخوبی آبکشی نمایید.

پاک کردن با استفاده از لیموترش

یک روش آسان و طبیعی که برای انواع لکه‌ها جواب می‌دهد شستشوی لباس‌ها با لیموترش است. ابتدا آب لیموترش را روی اسفنج بریزید و آن را به آرامی و به صورت دورانی روی لکه بکشید. این کار را چند مرتبه تکرار کنید تا لکه به طور کامل پاک شود. سپس لباس را با آب سرد آبکشی کنید و اجازه دهید تا لباس خشک شود.

پاک کردن لکه انار با نمک

نمک برای پاکسازی لکه‌های سخت بسیار موثر است. در این روش ابتدا لباس و محل لکه را با آب سرد خیس کنید. سپس مقداری نمک روی لکه بریزید و با دستمال پارچه‌ای تمیزی، محکم روی آن بکشید و سپس با آب ولرم بشویید. این مرحله را آنقدر تکرار کنید تا لکه به طور کامل از بین برود.

در نظر داشته باشید که استفاده از آب ولرم برای پارچه‌های سفید موثر است. اگر لباس شما رنگی بود، می‌توانید یک قاشق چایی‌خوری آب ژاول را در یک لیتر آب سرد مخلوط کنید و لباس رنگی خود را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید تا به خوبی تمیز شود.

پاک کردن لکه انار

پاکسازی با هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه)

هیدروژن پراکسید یا همان آب اکسیژنه یک پاک کننده قوی و موثر است. این ماده شوینده برای هر نوع لباسی توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است به بافت و الیاف لباس آسیب برساند. بنابراین پیشنهاد می‌شود ابتدا از روش‌های قبل استفاده کنید و اگر آن‌ها جواب نداد، از این روش استفاده نمایید.

از آنجایی که ممکن است آب اکسیژنه رنگ لباس را از بین ببرد، ابتدا روی قسمتی پنهان از لباس امتحان کنید. در صورتی که تغییر رنگی صورت نگرفت، مقداری از این محلول را روی لکه لباس بریزید و ۳ دقیقه صبر کنید. سپس لباس را به طور کامل آبکشی کنید و اجازه دهید خشک شود.

پاک کردن لکه انار با استفاده از آب و آمونیاک

اگر لباس شما الیاف مصنوعی دارد، استفاده از محلول آب و آمونیاک می‌تواند روشی موثر و ایمن باشد. مقداری از این محلول را روی لکه آب انار ریخته و کمی صبر کنید. سپس لباس را با آب سرد آبکشی کنید.

برای از بین بردن لکه انار لباس را با داغ‌ترین درجه آب بشویید

اگر لکه انار به تازگی ایجاد شده و یکی از روش‌هایی که پیش‌تر به آن اشاره شد را امتحان کردید، حالا می‌توانید برای محو کردن کامل لکه انار، لباس را در ماشین لباسشویی بیندازید. سپس ماشین را با گرم‌ترین درجه آب و شوینده مناسب روشن کنید تا آثار لکه کاملا از بین برود.

پاک کردن لکه انار از روی فرش یا مبل

  • ابتدا با یک قاشق، لکه‌های سطحی انار را از روی فرش یا مبل جدا کنید.
  • سپس در یک سطل، محلول آب و صابون درست کنید. به این ترتیب که به ازای یک فنجان آب سرد، یک قاشق چایخوری مایع صابون بریزید.
  • یک اسفنج را در محلول بزنید و روی سطح لکه بکشید. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز آغشته شده با سرکه سیب، محل لکه را پاک کنید.
  • اگر هنوز لکه باقی بود، این مراحل را تکرار کنید تا اثر لکه کاملا از بین برود.
  • در مرحله آخر پاک کردن لکه انار، با استفاده از آب و یک پارچه تمیز، محل مورد نظر را کاملا تمیز کنید.

نکات و توصیه های اضافی:

عصاره لیمو، پاک کننده های لکه تجاری و محصولات دیگر نیز برای پاک کردن لکه های انار از لباس مفید هستند دقت کنید که قبل از استفاده تمیز کننده ها برای نوع بافت لباستان ایمن باشد.

اگر لکه های انار روی لباس بمانند پاک کردن لکه های آن از روی فرش و لوازم برایتان مشکل خواهد بود. برای کسب بهترین نتیجه، لکه های انار را زود پاک کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار