|
|
کدخبر: ۱۸۵۶۷۴

طرز تهیه بادمجان کبابی در خانه بدون کثیف شدن گاز را یادتان می دهیم.

طرز تهیه بادمجان کبابی در خانه رایادتان داده ایم تا کار برایتان راحت شود. با این 2 روش می توانید در خانه بدون دردسر و کثیف کاری بادمجان کبابی تهیه کنید. با امیدنیوز همراه باشید.

طرز تهیه بادمجان کبابی روی گاز

احتمالا با خواص بادمجان آشنا هستید و می دانید سرخ کردن آن نیازمند مصرف روغن زیاد است. پس با ترفند هایی که یادتان می دهیم به راحتی بادمجان ها را کباب و گریل کنید.

بادمجان کبابی - طرز تهیه بادمجان کبابی

  1. برای کبابی کردن بادمجان روی شعله گاز باید ابتدا بادمجان‌ها را خوب شسته و داخل سبد قرار دهید تا آب اضافه آن‌ها برود و خشک شوند.
  2. سپس با نوک چاقو، چند سوراخ یا چند برش‌ طولی روی بادمجان‌ها زده و آن‌ها را روی شعله پخش‌کن قرار دهید.
  3. وقتی پوست بادمجان‌ها سوخت، آن‌ها را برگردانید تا همه طرف خوب کبابی شوند.
  4. سپس بادمجان‌ها را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شوند و بعد به راحتی با دست پوست آن‌ها را جدا کنید.
  • اگر شعله پخش‌کن در دسترس نیست، می‌توانید بادمجان‌ها را مستقیم روی شعله گاز قرار دهید اما در این صورت پوست سوخته بادمجان‌ها روی گاز می‌ریزد و گاز را حسابی کثیف می‌کند و در این صورت دردسر تمیزکردن گاز بعد از هربار کبابی کردن بادمجان را نیز خواهید داشت.

طرز تهیه بادمجان کبابی در فر

  1. برای کبابی کردن بادمجان‌ها در فر، ابتدا بادمجان‌ها را شسته و خوب خشک کنید.
  2. با چاقو چند سوراخ یا برش روی سطح بادمجان ایجاد کنید.
  3. کف سینی فر، یک کاغذ روغنی پهن کرده و بادمجان‌ها را داخل آن بچینید.
  4. دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.
  5. سینی فر را به مدت ۳۰-۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید.
  6. در این مدت، هر از گاهی در فر را باز کرده و با احتیاط، بادمجان‌ها  را زیر رو رو کنید.
  7. باید همه جای بادمجان‌ها حسابی برشته و کبابی شود.
  8. حالا سینی را از فر بیرون آورده، کمی صبر کنید تا دمای بادمجان‌ها کم‌تر شود.
  9. سپس به راحتی، با دست پوست آن‌ها را جدا کنید.
  • کبابی‌کردن بادمجان داخل فر راحت‌تر و کم‌دردسرتر از راه‌های دیگر است اما تقریبا خبری از عطر دود نیست و نباید توقع داشت عطری شبیه بادمجانی که روی آتش کباب شده است، داشته باشد.

طرز تهیه بادمجان کبابی در فر

طرز پوست کندن بادمجان کبابی

برای جدا کردن پوست خشک و شکنندۀ بادمجان کبابی روشی آسان وجود دارد. بادمجان های کبابی را به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه در کاسه آب سرد قرار دهید. سپس آن ها را یکی یکی از کاسۀ آب خارج کرده و پوست آن را به آرامی با دست جدا کنید. دقت کنید که می توانید به جای قرار دادن بادمجان های کبابی در آب سرد، آن ها را زیر شیر آب سرد بگیرید

برای جدا کردن پوست بادمجان کبابی با آب می توانید تنها دست خود را مرطوب کنید. بدون اینکه بادمجان ها را در کاسۀ آب قرار دهید یا زیر شیر آب بگیرید، پوست آن ها را جدا کنید. برای سهولت جداسازی پوست بادمجان کبابی می توانید پیش از کباب کردن، روی پوست بادمجان برش های نازکی بزنید.

پوست کندن بادمجان کبابی با کیسه فریزر

برای اینکه پوست بادمجان کبابی به راحتی جدا شود، باید آن را نرم کنید. برای این منظور کافی است بادمجان های کبابی را در کیسه فریزر قرار داده و کناری بگذارید. بعد از خنک شدن بادمجان ها می توانید به آسانی پوست ها را با دست یا با چاقو جدا کنید.

گریل کردن بادمجان - طرز تهیه بادمجان کبابی

نکات طرز تهیه بادمجان کبابی

  • چرب کردن پوست بادمجان! – در برخی طرز تهیه های بادمجان کبابی توصیه می‌کنند که پیش از کباب کردن، پوست بادمجان را چرب کنید! وقتی بدون روغن به این زیبایی که در تصاویر دیدید کباب می‌شود چه نیازی به استفاده از روغن و ایجاد دود و بو است؟!
  • شعله پخش کن – در صورت کباب کردن روی گاز، بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید. ریختن آب بادمجان روی گاز و سوختن آن میتواند به اجاق گاز آسیب برساند. ما یک شعله پخش کن جداگانه را به این کار اختصاص داده‌ایم.
  • سوختن سطح بادمجان – نگران سوختن و سفت شدن سطح بادمجان نباشید؛ داخل آن نسوخته و کاملا می‌پزد. البته به شرطی که سطح سوخته و کباب شده را دوباره روی حرارت قرار ندهید.
  • بادمجان کبابی در سولاردام – بادمجان را روی توری پایه کوتاه قرار دهید. دکمه Conv. را بزنید؛ با دکمه چرخان، دما را روی 250 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. حالا دکمه Enter را بزنید و مجدد با دکمه چرخان، مدت زمان را تا 40 دقیقه بالا ببرید. در پایان با زدن دکمه Start پخت آغاز می‌شود.
  • نگهداری در فریزر – بادمجان کبابی در فریزر قابل نگهداری است. بنابراین می‌توانید مقدار بیشتری کباب کرده و در مواقع نیاز فوری از آنها استفاده کنید.

بادمجان قلمی - طرز تهیه بادمجان کبابی

فواید بادمجان کبابی برای سلامت

نکته مثبت در تهیۀ بادمجان کبابی استفاده نکردن روغن سرخ کردنی برای آماده سازی آن است. به همین دلیل نسبت به بادمجان سرخ شده از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است. در ضمن به افرادی که از چربی خون بالا و بیماری قلبی و عروقی رنج می برند، آسیبی وارد نمی کند.

پوست بادمجان سرشار از آنتی اکسیدان است. به همین خاطر پزشکان توصیه می کنند که پوست بادمجان، به خصوص بادمجان کبابی را کامل جدا نکنید. این در حالی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی خطر ایجاد لختۀ خون را کاهش می دهد. در نتیجه منجر به تقویت مویرگ ها می شوند.

علاوه بر فواید بادمجان که به آن ها اشاره کردیم، شما می توانید با مصرف بادمجان کبابی عملکرد مغز خود را تقویت کنید. در ضمن بادمجان می تواند غذای مناسبی برای بیماران مبتلا به کم خونی و نقرس باشد.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار