|
|
کدخبر: ۱۸۵۹۵۰

انواع قهوه و بررسی آنها برای دوستداران این نوشیدنی باید جذاب باشد. راجع به طرز تهیه انواع قهوه بیشتر بدانید.

قطعا شما هم با سر زدن به یک کافه یا کافی شاپ،متوجه شدید که منوی نوشیدنی ها اغلب بسیار گسترده هستند. ما محبوب انواع قهوه را بررسی کردیم تا بتوانید آنها را بشناسید

قهوه با اولین کشت خود در اواسط قرن پانزدهم، حضور خود را در گوشه و کنار جهان گسترش داد و کم کم در دل همه جا افتاد. تا جایی که بسیاری از ما برای شروع روز خود به «قهوه صبحگاهی» نیاز داریم.

طبق آمار  166.63Statista میلیون کیسه 60 کیلوگرمی قهوه در سال 2020-2021 در سراسر جهان مصرف شده و این نوشیدنی به عنوان یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان قرار گرفته است. خوب، پس بیایید همه چیز را در مورد انواع قهوه در این وبلاگ بررسی کنیم.

ریشه انواع قهوه به کجا برمیگردد؟

طبق یک افسانه رایج، کالدی، صاحب یک گله بز، متوجه شد که جویدن یک توت خاص، بزهایش را پر از انرژی می کند و آنها را در شب بیدار نگه می دارد. بنابراین، این نوشیدنی از سرزمین اتیوپی بود که به بهترین نوشیدنی جهان تبدیل شد.

ترک سیگار با قهوه بهترین جایگزین نیکوتی را مطالعه کنید.

دانه  های قهوه و یک فنجان قهوه در یک قاب | انواع قهوه

آشنایی با محبوب ترین انواع قهوه

شما در حالی که در کافی شاپ نشسته اید، اغلب برای انتخاب طعم مناسب با مشکل مواجه می شوید. با انواع متعدد طعم های قهوه، چنین دودلی ای طبیعی است! در حالی که چندین نوع قهوه در دسترس است، احتمالا شما در نهایت همان طعم های قدیمی را که به نوشیدن آن عادت داشتید سفارش می دهید.

در ادامه محبوب ترین نوع مختلف قهوه و ویژگی های آن ها را معرفی کردیم که شما را عاشق این نوشیدنی می کند.

کاپوچینو

حتی اگر کسی طرفدار قهوه نباشید، باید این نوشیدنی را بشناسید. کاپوچینو یک نوشیدنی مبتنی بر اسپرسو است و از انواع قهوه است که از یک نوشیدنی اتریشی به نام Kapuziner به دست می آید. از این نوشیدنی به عنوان "قهوه صبحگاهی ایده آل" یاد می شود که با فوم شیر بخارپز یا میکرو فوم تهیه می شود.

روش های مختلفی برای تهیه کاپوچینو وجود دارد. با این حال، به طور کلی، با ریختن مقادیر مساوی شیر بخارپز و کف در یک سوم اسپرسو تهیه می شود. 

لاته

لاته ریشه خود را از سرزمین ایتالیا گرفته است. کلمه لاته در ایتالیا به معنای "شیر قهوه" است. این نوشیدنی نسخه ای از انواع قهوه با خامه ی بیشتر است که گفته می‌شود برای گردشگران آمریکایی در ایتالیا که فکر می‌کردند کاپوچینو برای کام آنها خیلی قوی است، سرو میشد.

اگرچه، لاته با اسپرسو و مقدار زیادی شیر بخارپز درست می شود. اما بهتر است بدانید که در اکثر نقاط جهان به عنوان لاته سرد سرو می شود.

فراپوچینو

یکی دیگر از نوشیدنی های معروف فراپوچینو است. اگرچه منشأ آن تصادفی است، اما امروزه استارباکس مالک علائم تجاری فراپوچینو است.

فراپوچینو مبتنی بر اسپرسو و از دیگر انواع قهوه است که از پایه کرم ترکیب شده با قهوه سرد تشکیل شده است. با این حال، جایگزین های دیگری نیز در دسترس هستند که فاقد کافئین هستند.

موکا

برخی معتقدند که موکا نوعی عربیکا است که در یمن می روید. از سوی دیگر، این نوشیدنی توسط یک قهوه خانه ایتالیایی به نام کافه البیسرین محبوبیت پیدا کرده است.

دانه قهوه موکا به دلیل داشتن رنگ سبز و زرد در مقایسه با سایر دانه های قهوه ای رنگ، معروف است. این یک نوشیدنی گرم با طعم شکلاتی است که با لایه‌هایی از اسپرسو، شیر و شکلات درست می‌شود.

انواع قهوه در یک قاب

آمریکانو

Americano یک نوشیدنی قوی اسپرسوی ایتالیایی است. تاریخچه آن به جنگ جهانی دوم باز می گردد؛ زمانیکه سربازان آمریکایی در ایتالیا مستقر بودند. آنها چیزی شبیه به قهوه سیاهی که قبلا می نوشیدند می خواستند. این نوشیدنی به حدی مورد استقبال قرار گرفت که نام آن را "Americano" گذاشتند.

این نوع قهوه حاوی یک شات اسپرسو است که در آب داغ رقیق شده است. همچنین قدرت مشابهی و در عین حال طعمی متفاوت از دم کرده های سنتی دارد.

قهوه ایرلندی

قهوه ایرلندی برای یک شب زمستانی مناسب است. این نوشیدنی برای اولین بار در سال 1943 توسط جو شریدان، سرآشپز فرودگاهی که در یک شب سرد زمستانی نوشیدنی را برای آرامش مسافران نابجا تهیه کرد، تهیه شد. اگرچه قهوه ایرلندی یک نوشیدنی است، اما به عنوان یک کوکتل حاوی: قهوه، ویسکی، شکر و خامه تهیه می شود. به یاد داشته باشید، هنگام تهیه کوکتل، فقط قهوه را گرم کنید و مواد دیگر را داخل آن بریزید.

دوپیو

Doppio در ایتالیایی به معنای "دو" است. یک دوپیو معمولاً شامل دو شات اسپرسو است اما مردم اغلب آن را با سرو حتی سه اسپرسو اشتباه می گیرند.

معمولاً تهیه دوپیو شامل هیچ طعم، خامه، شکر یا حتی شیر نمی‌شود. آن را به همان روشی که یک کافه ایده آل دارد، یعنی با مقدار مساوی آب و اسپرسو درست میکنند.

ماکیاتو

یکی دیگر از انواع قهوه ماکیاتو و در اصل یک نوشیدنی مبتنی بر اسپرسو است که در ایتالیایی به معنای لکه دار است. این نوع قهوه شبیه هر دو نوع کاپوچینو و دوپیو است. با این حال، تفاوت در مقدار کمی کف شیر در بالای آن است که شدت این قهوه را ملایم تر می کند.

به غیر از ماکیاتو مبتنی بر اسپرسو، این نوشیدنی نسخه های دیگری نیز دارد. یک لاته ماکیاتو وجود دارد که کاملاً برعکس اسپرسو است و در تهیه ی آن یک شات اسپرسو با شیر بخارپز آغشته می شود.

کورتادو

بنابراین نام کورتادو که در اسپانیایی به معنای "کورتار یا بریدن" است. برای اولین بار در شهرستان باسک اسپانیا، جایی که نام کورتادو به آن داده شد، دیده شد. شیر به نرمی و بدون تشکیل هیچ لایه ای در اسپرسو مخلوط می شود و فضایی را برای افزایش طعم ها فراهم می کند. بنابراین، کورتادو به تعادل خوبی از اسپرسو و شیر بخارپز تبدیل می شود.

دانه های قهوه روی یک میز | انواع قهوه

ریسترتو از دیگر انواع قهوه

Ristretto یک کلمه ایتالیایی به معنای محدود است. این نوشیدنی در واقع یک شات اسپرسو با تفاوت ظریف در طعم با شات های استاندارد است. این نوشیدنی از کمی آب گرم معمولاً 15 تا 20 میلی لیتر، استفاده می کند. بنابراین، در مقایسه با طعم تلخ اسپرسو سنتی یا دوپیو، طعم شیرین و روشن تری دارد.

آفوگاتو

آفوگاتو ترکیبی بی نظیر از یک پیمانه بستنی وانیلی و اسپرسو داغ است. با این حال، برخی از مردم آن را به عنوان یک نوشیدنی دسته بندی می کنند. دیگران ممکن است آن را دسر بنامند. اما این کشمکش بر سر نام، تاثیری بر این ترکیب ساخته شده بهشتی ندارد. می توانید آفوگاتو را با هر اسپرسویی که روی آن را شکلات یا کارامل ریخته اید درست کنید. همچنین می توانید نوشیدنی را با براونی سرو کنید و از نوشیدنی/دسر خود لذت ببرید!

قهوه ترک

قهوه ترک به دلیل میراث فرهنگی ناملموس خود شناخته شده است. اعتقاد بر این است که این نوع قهوه نمادی از دوستی و مهمان نوازی است. این نوشیدنی در یک قابلمه فلزی منحصر به فرد با دسته بلند به نام cezve تهیه می شود. نوشیدنی را می‌گذاریم تا روی ماسه داغ بجوشد تا زمانی که بخواهد سر ریز شود. سپس در یک فنجان استاندارد سرو می شود. قهوه ترک به طور کلی بدون فیلتر است. بنابراین، مقدار مناسبی کافئین دارد.

از طریق این لیست طولانی با متفاوت ترین انواع قهوه، متوجه شدیم که قهوه چیزی بیشتر از یک نوشیدنی است. با کمی تفاوت در مقدار آب، اسپرسو، خامه و سایر مواد تشکیل دهنده؛ طعم، محتوای کافئین و شدت قهوه را می توان به طور کامل تغییر داد. از آنجایی که فرهنگ قهوه به هر گوشه ای از جهان می رسد، مردم نه تنها به کشف طعم ها و تکنیک های جدید علاقه مند هستند، بلکه پیچ و تاب لذت بخشی را به تجربه خود از قهوه اضافه می کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار