|
|
کدخبر: ۱۸۵۶۲۰

درمان افتادگی پوست صورت در خانه امکان پذیر است؟ بسیاری از افراد گمان می کنند رفع شلی پوست فقط با روش های کلینیکی امکان پذیر است؛ اما باید بگوییم با کمک چند راهکار ساده ی خانگی می توانید به درمان افتادگی پوست صورت در خانه کمک کنید.

چرا پوست صورت شل می‌ شود ؟

با بالا رفتن سن تولید کلاژن در سلول‌های پوستی کاهش می‌یابد. این مهم‌ترین دلیل شل شدن پوست است. با کاهش سطح کلاژن، پوست شل و افتاده شده و خسته و بی روح به نظر می‌رسد. اما جدای از تاثیرات سن بر روی پوست، عوامل دیگری نیز برای از دست رفتن سفتی پوست وجود دارد. این عوامل عبارتند از:

درمان افتادگی پوست - درمان افتادگی پوست صورت در خانه

  • تابش اشعه‌های مضر نور خورشید بر پوست
  • ذرات آلودگی موجود در هوا
  • استفاده از محصولات شیمیایی
  • رژیم غذایی ناسالم
  • خشک شدن پوست و از دست رفتن چربی طبیعی آن
  • مصرف دخانیات و الکل
  • خواب ناکافی و فرصت ندادن به پوست برای احیا
  • محدود کردن استفاده از محصولات شیمیایی

روش درمان بی خوابی را در امیدنیوز بخوانید.

آیا امکان پیشگیری از شلی پوست صورت وجود دارد ؟

متخصصان توصیه می‌کنند که از ۳۰ سالگی شروع به استفاده از ماسک‌های طبیعی برای سفت شدن پوست کنید. خیلی از افراد تصور می‌کنند که محصولات کارخانه‌ای بیشترین تاثیر را بر روی سلامت پوست و مویشان دارد. این در حالی است که محصولات غیرشیمیایی و ماسک‌های طبیعی می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد. شما با اقدامات زیر می‌توانید تا حدود زیادی از شل شدن پوست پیشگیری کنید:

ورزش‌های صورت را انجام دهید

روزانه ۱۰ دقیقه برای انجام ورزش‌های صورت وقت بگذارید. این کار تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از شلی و افتادگی پوست دارد.

ماساژ پوست صورت - درمان افتادگی پوست صورت در خانه

صورت خود را ماساژ دهید

روزانه پوست صورت خود را ماساژ دهید تا جریان خون در سلول‌های آن افزایش یابد. با افزایش جریان خون، تولید کلاژن بیشتر شده و پوست شما حالت سفتی خود را حفظ می‌کند.

رژیم غذایی خود را سرشار از آنتی‌اکسیدان کنید

غذاهایی که حاوی عناصر آنتی‌اکسیدان است، اثر عوامل مخرب را بر روی پوست خنثی می‌کند. این غذاها سنتز کلاژن را افزایش داده و از این طریق پوست را محکم می‌کند‌.

روش های خانگی برای جلوگیری و درمان افتادگی پوست صورت

روش های خانگی برای جلوگیری و درمان افتادگی پوست صورت در صورتی موثر هستند که در انجام دادن آن‌ها استمرار داشته باشید و وقت کافی برای انجام این روش ها بگذارید تا نتیجه مطلوبی را به دست آورید.

  • پوستتان را هفته ای یک بار پاکسازی یا لایه برداری کنید.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • برای کاهش وزن یک برنامه ریزی اصولی داشته باشید.
  • برای محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید با SPF15 یا بزنید.
  • از قرارگیری در معرض نور خورشید برای مدت طولانی بپرهیزید و از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF30استفاده کنید.
  • سیگار کشیدن و مصرف الکل را ترک کنید.
  • از صابون های حاوی مواد شیمیایی و خشن استفاده نکنید.
  • از محصولات آرایشی باکیفیت و مناسب نوع پوستتان استفاده کنید.
  • مصرف غذاهای چرب، فست فود شکر و قند را به حداقل برسانید.
  • سبزیجات خام و میوه تازه را به مقدار زیاد بخورید.
  • در رژیم غذایی خود مقدار قابل توجهی مواد دارای پروتئین مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا و پنیر قرار دهید.
  • در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید.
  • به طور منظم ورزش کنید.
  • امروزه برخی از محصولات تولید شده توسط انواع برندها مدعی هستند که استفاده از آنها امکان لیفت و جوانسازی را برای پوست فراهم می‌سازد؛ که البته بیشتر در پیشگیری و یا در کنار روش های دیگر موثر هستند و میتوانید از آنها استفاده کنید.
  • خوردن آب هویج به طور موثری از شلی و افتادگی پوست صورت جلوگیری می‌کند.
  • ماسک‌های گیاهی و دست‌ساز یکی از روش‌های رایج و محبوب جهت پیشگیری از افتادگی و جوانسازی پوست هستند.

توجه داشته باشید برخلاف تصور بسیاری از افراد و شایعات موجود، ماساژ بیش از حد صورت نه تنها باعث لیفت نمیشود بلکه با تضعیف پوست و عضلات صورت میتواند افتادگی آنرا افزایش دهد.

رفع شلی پوست - درمان افتادگی پوست صورت در خانه

درمان افتادگی پوست صورت در خانه با روش های گیاهی

به یاد داشته باشید که زمان هیچ وقت به عقب برنمی گردد و علائم پیری نیز نشان دهنده ی همین موضوع می باشد. شل شدن پوست از مشکلات پوستی بوده که با بالا رفتن سن آن را تجربه خواهید کرد. البته عوامل دیگری هم می ‌توانند در این امر دخیل باشند. همانطور که گفته شد، علاوه بر روش های درمانی که پزشکان توصیه می ‌کنند، درمان های خانگی زیادی برای کمک به سفت شدن پوست وجود دارد.

ماسک توت فرنگی به عنوان سفت کننده ی پوست صورت

توت فرنگی یکی از راه های سفت کردن پوست صورت محسوب می شود. ویتامین سی موجود در توت فرنگی یک ماده ی آنتی اکسیدانی قوی می باشد که با افزایش تولید کلاژن بر روی پوست به حفظ نرمی و سفتی آن کمک می کند. این میوه مانند دارو های سفت کننده ی پوست عمل می کند و از این رو برای درمان شل شدن پوست صورت بسیار مناسب است. علاوه بر این، اسید های آلفا هیدروکسی موجود در توت فرنگی می تواند باعث بهبود ظاهر پوست پیر شده باشند.

برای تهیه و استفاده از این ماسک لازم است دو یا سه عدد توت فرنگی رسیده را له کرده و با دو قاشق غذا خوری عسل و دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. این خمیر را به صورت و گردن تان بمالید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس می توانید با آب ولرم صورت را شست و شو دهید‌. شما می ‌توانید این درمان را روزی یک بار و به مدت چند هفته ادامه دهید. همچنین برای سریع تر شدن روند درمان توت فرنگی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ماسک خاک رس قهوه ای به عنوان سفت کننده ی پوست صورت

خاک رس قهوه ای می تواند باعث تحریک گردش خون و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست شما شود که با نام مولتانی میتی نیز شناخته می ‌شود.

برای تهیه ی این ماسک لازم است یک قاشق غذاخوری پودر خاک رس قهوه ای را با مقدار کافی گلاب مخلوط کنید تا به صورت یک خمیر یک دست در آید. این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید تا خشک شود، سپس آن را با آب ولرم شست و شو دهید.

درمان چروک زیر چشم - درمان افتادگی پوست صورت در خانه

یکی دیگر از روش های استفاده از خاک رس قهوه ‌ای این است که یک قاشق غذا خوری خاک رس قهوه ای، یک قاشق غذا خوری گلیسیرین و یک قاشق غذاخوری عسل را با یکدیگر مخلوط  کنید. سپس یک عدد سفیده تخم مرغ را به هم بزنید و به آن اضافه کنید. این خمیر را روی صورت و گردن تان بمالید و بگذارید خودش خشک شود. سپس آن را با آب ولرم بشویید. هر کدام از این روش ها را می توانید یک بار در هفته انجام دهید تا پوستی سفت و شاداب داشته باشید.

ماسک دارچین برای سفت شدن پوست صورت

یکی دیگر از راه های درمان موثر برای شل شدن پوست، دارچین می باشد. این ماده باعث سرعت بخشیدن به روند تولید کلاژن که برای سفت شدن پوست ضروری است، کمک می کند.

برای تهیه و استفاده ی این ماسک کافی است ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با مقدار کافی روغن زیتون مخلوط کرده تا تبدیل به یک خمیر شود و نصف قاشق چای خوری شکر یا نمک را به این مخلوط اضافه کرده و به صورت و گردن خود را چند دقیقه با این خمیر ماساژ دهید سپس با آب ولرم شست و شو دهید. از این لایه بردار طبیعی می توانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

درمان شل شدن پوست صورت توسط  گلاب

گلاب یک داروی قوام دهنده ی عالی است که باعث سفت شدن پوست می شود و همچنین گلاب برای حفظ درخشش و شفافیت پوست بسیار مناسب است. پیش از خواب مقداری گلاب را به صورت و گردن خود بمالید؛ این کار باعث سفت شدن منافذ پوست و جلوگیری از بروز علائم پیری زودرس می شود.

روش دیگر استفاده از این محصول بدین شکل است که یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق چای خوری نارون کوهی و همچنین پنج قطره روغن بادام را با یک لیوان گلاب مخلوط کرده و این مخلوط را به صورت و گردن تان بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم شست و شو دهید. این درمان را می توانید چند بار در هفته انجام دهید.

درمان گیاهی افتادگی پوست توسط عسل

عسل خاصیت ضد پیری، آنتی اکسیدانی و همچنین آب رسانی به پوست را دارد که برای درمان شل شدن پوست نیز بسیار مفید می باشد.

۲ قاشق چای خوری عسل را با چند قطره آب لیمو و روغن زیتون مخلوط کرده و این مخلوط را روی صورت و گردن تان بمالید و بگذارید خشک شود، سپس با آب ولرم شست و شو دهید. این درمان را می توانید دو بار در روز انجام دهید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

افتادگی پوست - درمان افتادگی پوست صورت در خانه

همچنین می توانید نصف قاشق غذاخوری عسل را همراه با نصف قاشق غذاخوری خامه ترش و نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه با هم مخلوط کرده و این مخلوط را روی صورت خود بمالید و سپس از ۱۵ دقیقه با آب ولرم شست و شو دهید. در آخر مقداری آب سرد به صورت تان بپاشید. شما می توانید از این ماسک خانگی هفته ای یک بار برای درمان شلی پوست استفاده کنید.

ماساژ با روغن برای سفت کردن پوست صورت

ماساژ توسط یک روغن طبیعی مانند روغن زیتون می تواند باعث سفت شدن پوست صورت و گردن شود و آن را نرم و محکم نگه دارد. روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و E بوده که خاصیت ضد پیری دارد و به حفظ رطوبت پوست نیز کمک می کند.

فقط کافی است مقداری روغن زیتون را روی اجاق کمی حرارت داده و آن را به صورت خود بمالید و با نوک انگشتان به صورت دورانی به مدت ۱۵ دقیقه آرام ماساژ دهید. می‌ توانید این کار را روزی یک بار پیش از خواب انجام دهید. از روغن های نارگیل، هسته ی انگور، آووکادو، جوجوبا و بادام نیز می توانید برای ماساژ صورت و گردن دست ها و پاهای خود استفاده کنید.

استفاده از خیار برای درمان افتادگی پوست صورت

یکی از بهترین دارو های طبیعی سفت کننده ی پوست صورت بوده که باعث شادابی و جوان سازی آن می‌ شود. برای استفاده از خیار به عنوان سفت کننده پوست صورت فقط کافی است آب نصف یک عدد خیار را بگیرید و روی صورت خود بمالید و بگذارید که خشک شود. صورت تان را با آب سرد بشویید. این درمان را می توانید یک بار در روز انجام دهید.

همچنین شما می توانید خیار رنده شده را همراه یک قاشق غذاخوری ماست را با یکدیگر مخلوط کرده و این ترکیب را بر روی صورتت ان بمالید و بعد از حدود ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشورید. این کار را می توانید چند بار در هفته تکرار کنید.

روش دیگری نیز وجود دارد که با ۲ قاشق غذاخوری آب خیار، یک عدد سفیده تخم مرغ ،۳ تا ۵ قطره روغن ویتامین e می توانید یک ماسک درست کنید. این ماسک را به صورت و گردن تان مالیده و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

آلوئه ورا برای درمان شل شدن و افتادگی پوست صورت

آلوئه ورا بهترین گزینه برای سفتی و محکم کردن پوست شل می باشد. اسید مالیک موجود در ژل آلوئه ورا به افزایش قابلیت ارتجاعی پوست و رفع افتادگی پوست صورت کمک چشمگیری می کند. آلوئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست نیز به شمار می ‌آید. ژل یک برگ آلوئه ورا را بگیرید و به صورت و گردن تان بمالید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این درمان را می توانید چند بار در هفته انجام دهید.

ماسک صورت - درمان افتادگی پوست صورت در خانه

روش دیگر برای درمان افتادگی پوست صورت و گردن این است که یک قاشق غذاخوری آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری سس مایونز مخلوط کرده و این مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و با گذشت ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید و در آخر مقداری آب سرد به صورت تان بپاشید. این کار را نیز می توانید دو بار در هفته انجام دهید.

درمان شل شدن پوست صورت توسط لیمو ترش

لیموترش خاصیت قابض دارد که باعث سفت کردن پوست صورت و کاهش چین و چروک و سایر نشانه های پیری زودرس می شود. ویتامین C موجود در لیمو ترش به تقویت تولید کلاژن و در نتیجه بازگرداندن قابلیت ارتجاعی به پوست می شود.

آب یک عدد لیمو ترش تازه را بگیرید و به آرامی روی صورت گردن خود بمالید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه با آب گرم شست و شو دهید. این کار را می توانید ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید و به دنبال آن نیز از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

شما می ‌توانید آب نصف یک عدد لیموترش را در یک لیوان آب سرد بریزید و این ترکیب را روی پوست صورت خود بپاشید و بگذارید خودش خشک شود. این درمان را نیز می توانید یک یا دو بار در روز انجام دهید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

ماسک سفیده ی تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ برای درمان شل شدن پوست صورت بسیار موثر است و یک داروی قابض طبیعی می باشد. هیدورلیپید های موجود در سفیده ی تخم مرغ که دارای مواد مغذی می باشد که باعث سفت شدن پوست شل می شود.یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید تا کف کند؛ این ترکیب را به صورت و گردن خود بمالید و با گذشت ۲۰ دقیقه سپس آن را با آب سرد شست و شو دهید.شما می توانید یک قاشق غذاخوری ماست را با یک عدد سفیده تخم ‌مرغ مخلوط کرده و این ترکیب را به صورت و گردن خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه آبکشی کنید.

از هر کدام از این درمان ها می توانید هفته ای دوبار برای سفت کردن و درخشش پوست صورت و گردن استفاده کنید.

روش های مدرن درمان افتادگی پوست

در صورتی که روش های درمان خانگی کارساز نبود می توانید از روش های مدرن استفاده کنید. برخی از این روش ها را در اینجا به شما معرفی می کنیم:

رفع چروک پیشانی - درمان افتادگی پوست صورت در خانه

لیزر درمانی

برخی افراد بهترین درمان افتادگی پوست صورت را لیزر درمانی می دانند. در این روش کلاژن (پروتئین زیر پوست) با استفاده از یک‌ منبع نور مادون قرمز (لیزر) گرم می شود سپس شروع به سفت شدن می کند. سفت کردن پوست صورت با لیزر بلافاصله بعد از درمان مشخص می شود و هیچ جای زخمی هم روی صورت نمی ماند برای همین است که این روش به بهترین روش از بین بردن افتادگی صورت تبدیل شده است و طرفداران زیادی دارد. طی چند ماه بعد پوست بیشتر سفت می شود، اما نتایج مطلوب و نهایی به شش دوره درمان نیاز دارد.

درمان افتادگی پوست با تزریق ژل

درمان افتادگی پوست با تزریق ژل یکی از رایج ترین روش های رفع افتادگی پوست است که باعث سفت کردن پوست و درمان افتادگی آن می شود. ژل هایی که در این روش استفاده می شوند عبارتند از سلول های چربی، اسید هیالونوریک و کلاژن. بر اساس نوع ژلی که استفاده می شود زمان تزریق مجدد متفاوت می باشد.

لیفت با نخ

لیفت با نخ یک روش غیر جراحی است که در آن نخ های مخصوص را با استفاده از سوزن های بسیار باریک وارد پوست می کنند و عضلات پوست را به بالا می کشند. این کار همچنین با تحریک کلاژن سازی منجر به جوانسازی پوست می شود. اما این راه درمان افتادگی پوست صورت عوارضی از جمله عفونت و کبودی را هم به دنبال دارد که البته قابل درمان هستند و بیماری طی مدت کوتاهی به صورت کامل بهبود می یابد.

جوانسازی پوست - درمان افتادگی پوست صورت در خانه

رادیو فرکانسی (RF)

رادیو فرکانسی یک روش درمان افتادگی پوست بدون زمان بهبود طولانی، درد و هزینه عمل جراحی زیبایی است. در این روش با استفاده از انرژی رادیو فرکانسی لایه های مختلف پوست را گرم می کنند و تولید کلاژن را تحریک می کنند که نتیجه این کار نرمی و کشیدگی پوست است.

جراحی لیفت صورت

یکی از روش های درمان افتادگی پوست صورت، عمل لیفتینگ است. در این روش چربی های اضافه و سلول های مرده پوست برداشته می شوند که نتیجه این امر کاهش چین و چروک و افتادگی پوست خواهد بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار