|
|
کدخبر: ۱۸۵۹۲۳

ایالات متحده در روز جمعه سه نفر را به اتهام دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری و حملات سایبری گسترده به کمپین دونالد ترامپ، متهم کرد. در همین راستا، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه این افراد و شرکت‌های مرتبط با آنها اعمال کرده است.

روز جمعه، ایالات متحده اتهامات جدیدی را علیه سه فرد مطرح کرد و ایران را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم ساخت. بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، این افراد به نمایندگی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) در یک عملیات هک گسترده چند ساله شرکت داشتند. این حملات سایبری که اخیراً هدف آن افراد مرتبط با کمپین‌های سیاسی آمریکا بود، به ویژه کمپین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، را تحت تأثیر قرار داده است.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هکرها با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی و اسپیر فیشینگ تلاش کردند تا حساب‌های مرتبط با مقامات دولتی و افرادی که با کمپین‌های سیاسی آمریکا در ارتباط بودند، را مورد حمله قرار دهند. هدف از این حملات، تضعیف کمپین ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 بوده است.

همچنین، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی علیه هفت نفر، از جمله مسعود جلیلی، یکی از افراد متهم، اعمال کرد. این تحریم‌ها همچنین شامل کارکنان و مدیران شرکت امنیت سایبری ایرانی امِنِت پاسارگاد بود که به دخالت در انتخابات 2020 متهم شده‌اند.

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار